• 2
  • 3
2003-10-14, 00:23
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saft
kan hitler lidit av autism??

såg nån dokumentär där han betede sig jävligt konstigt. Kunde inte stå still och inte titta på talaren. Helt skum va han.

Jag är lite skeptisk till detta. Hitler var en lysande talare vilket till en viss del motsäger att han skulle lida av autism. Omöjligt är det inte men högst osanolikt. Han var nog upphetsad, drogad eller något annat.
Citera
2003-10-14, 02:19
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killroy
Jag är lite skeptisk till detta. Hitler var en lysande talare vilket till en viss del motsäger att han skulle lida av autism. Omöjligt är det inte men högst osanolikt. Han var nog upphetsad, drogad eller något annat.

Eller kanske helt enkelt brilliant..?
Citera
2003-10-14, 08:16
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Eller kanske helt enkelt brilliant..?

Att han var smart förnekar jag inte men att inte kunna stå still eller kunna titta på talaren tyder på något annat än bara brilljans.
Citera
2003-10-14, 20:47
Medlem
Bitmasters avatar
Jag tor han led av nån slags åkomma/sjukdom, kommer inte ihåg vad den heter, men den gör att man känner sig överlägsen alla andra. Har för mig att Napoleon hade det också.
Citera
2003-11-02, 18:03
Bannlyst
Citat:
Hej

Det är så att jag är väldigt nyfiken på hur autism fungerar och så vidare.
Vill ha allt ni har om det, länkar, filmer man kan se, böcker, tidningar, uppsattser mm.

Ingenting lämnas åt slumpen.

Rekommenderar En riktig människa av Gunilla Gerland - en sk högfungerande autist (en person med autism och normal till hög begåvning)

Tyska Susanne Schäfer och Templar Gradin från Australien är två andra tjejer med autism som skrivit böcker men tyvärr kommer jag inte på några titlar just nu.
Citera
2003-11-02, 21:58
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killroy
Hitler var en lysande talare vilket till en viss del motsäger att han skulle lida av autism.

Hänger inte med riktigt, för jag såg en film för ett tag sen då en kille hade autism o han pratade akademiskt-Svenska (Alltså väldigt bra svenska). Och den här killen var väldigt intelligent, precis som Hitler.
Citera
2003-11-03, 06:32
Bannlyst
Citat:
Hänger inte med riktigt, för jag såg en film för ett tag sen då en kille hade autism o han pratade akademiskt-Svenska (Alltså väldigt bra svenska). Och den här killen var väldigt intelligent, precis som Hitler.

Eller som du med andra ord.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in