2009-02-15, 11:23
Medlem
dalleballes avatar
Nu är det såhär att jag har en tv kopplad till datorn via s-video->scart.
Har ett nvidia kort, och när jag ska sätta på multiple displays, alltså utöka skärmen egentligen, blir tv'n alltid till höger, fast den står till vänster om datorskärmen! Så för att tex dra ett program till tv'n resulterar med att jag måste dra den utanför den högra sidan på datorskärmen. Jag vill alltså att tv'n ska vara till vänster! Så jag kan dra programmen till vänster istället för till höger. Vet att detta går att ändra på ATI kort, men hur gör man, om det går på nvidia?

Det blev riktigt luddigt förklarat och skrivet, men är det någon som inte förstår så fråga gärna ska jag försöka förklara utförligare.
Citera
2009-02-15, 11:31
Medlem
Shoffens avatar
högerklickap å skrivbordet och ta så du kommer in där du ändrar inställningar för bildskärmen.
När du ser skärmarna med siffrorna 1 och 2 så drar du helt enkelt den högra skärmen till vänster om den andra.

Japp det är så simpelt.
Citera
2009-02-15, 14:16
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoffen
högerklickap å skrivbordet och ta så du kommer in där du ändrar inställningar för bildskärmen.
När du ser skärmarna med siffrorna 1 och 2 så drar du helt enkelt den högra skärmen till vänster om den andra.

Japp det är så simpelt.

Detta fungerar bara i windows 7 och vista, har för mig att det inte var så simplet i xp utan att man måste göra mer inställningar för att kunna få extra skärmen till vänster.
Citera
2009-02-15, 14:28
Medlem
hottentotts avatar
nej, det är så simpelt i xp också
Citera
2009-02-15, 17:53
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoffen

Japp det är så simpelt.
Hade ju varit underbart! Om det hade fungerat det vill säga..

Nix den metoden fungerar inte för mig, och jag har senaste drivrutinerna, 181.22.
Citera
2009-02-15, 17:55
Medlem
Smecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Hade ju varit underbart! Om det hade fungerat det vill säga..

Nix den metoden fungerar inte för mig, och jag har senaste drivrutinerna, 181.22.

xp, vista lr win 7?
Citera
2009-02-15, 19:02
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeck
xp, vista lr win 7?
vista, men jag fick det att fungera nu, jag pillade lite i inställningarna som heter manage custom displays och nu är tv'n till vänster
Senast redigerad av dalleballe 2009-02-15 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in