2003-09-17, 15:05
Bannlyst
Jag gick med på FB av en slump från början men tyckte efterhand att det var kul och givande debatter här och detta blev mitt favoritforum på nätet. Jag vet att jag ofta har kontroversiella och för "konventionella" människor stötande åsikter, men FB skapades väl just för att få framföra sådant. Trots att många medlemmar ger klart besked om att de anser att jag utsatts för en "hämnd" från en/ett par moderatorer som samtidigt underlåtit att varna andra för upprepade angrepp på mig ber jag om ursäkt om jag har uppträtt olämpligt. Det har aldrig varit min avsikt att skriva här för att "förfölja" andra, jag har bara tyckt att somliga använder forumet för mycket som reklam för egen del, även om jag inte är oskyldig till sådant själv. Jag ber nu för första och sista gången offentligt om ursäkt för att jag begått "övertramp" ibland. Vill ni kasta ut mig gör ni det ändå. Jag har sagt mitt nu.
2003-09-17, 16:40
Medlem
Så, efter detta inlägg tror jag att vi sänker forumsnivån mer om vi tar bort nuxvomica än om vi låter honom stanna kvar.
2003-09-17, 16:46
Bannlyst
Ta bort Milkman så höjer ni den.
2003-09-17, 16:49
Medlem
Det borde räcka med en varning till Nux när han ändå har varit med så här länge o med alla sina inlägg.
2003-09-17, 16:55
Medlem
oGGos avatar
Jag apploderar dig Nux.
Snyggt gjort där!
2003-09-17, 17:09
Bannlyst
Som jag skrev i annan tråd så anser jag att Nuxen tillför FB mer än han fördärvar så jag tycker inte ens att han skulle fått en varning. Nu verkar det ju som han fått en sådan i alla fall, men banning är absolut vanvett enligt min åsikt.

// Roger P.
2003-09-17, 17:17
Medlem
Mihailovics avatar
Även om en person har ytterst obehagliga åsikter skall det inte
påverka något på det här forumet. Problemet med Nux tycks mera
varit att han trakasserat vissa personer på forumet.

Dessutom har sökt och letat efter andra medlemmars identitet och
fösökt ställa dessa i dålig dager IRL gentemot andra trots att de inte
vill ha något med honom att göra. Detta är ett forum där de som
vill vara anonyma skall få vara det.

Detta i ovan stycke anser jag som synnerligen allvarligt och borde
obönhörligen leda till permanent avstängning för all framtid.

Skillnaden mot en man och en idiot är att den senare aldrig varken
förstår eller erkänner att han gjort fel och dessutom aldrig tar
lärdom eller lyssnar.

Nux har nu bett om ursäkt och det är ändå något som är hedervärt
och visar tendens på att han förstår att han har gjort fel och
tänker andra sitt beteende.

Så länge denna ursäkt är ärligt menad och inte bara ett försök att få
vara kvar och fortsätta som vanligt efter att stormen bedarrat tycker
jag att Nux - trots allt - skall få vara kvar.
2003-09-17, 17:54
Medlem
finkels avatar
Som jag skrivit tidigare om detta ämne:

Admin kunde väl fö ha skickat ett jätteont PM till Nuxen och rytit i som fan, att det ska vara slut på denna hetsjakt nu,typ.Då hade ju inte denna situation uppstått, om inte Nux själv velat, genom att fortsätta såklart.Killen har iaf 2500+ inlägg.

Iom att han nu verkar ha insett sitt övertramp, genom sin ursäkt, så är det väl bara låta honom vara kvar, med en varning och under extra uppsikt.Det lär väl då visa sig om ursäkten är allvarligt menad och om han i fortsättningen kan fortsätta skriva inlägg och ge fan i att blanda in den verkliga identiteten på users här på FB.
Sen beror det väl lite på hur Laura känner det oxå, med tanke på att det är hon som i huvudsak blivit utsatt för detta.Men hon har ju hittills inte dragit sig undan debatt med Nux och verkar ju därmed ha skapligt med skinn på näsan.

Mvh Finkel
2003-09-17, 21:58
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Nux skall få finnas kvar. Visst kanske han har vissa kontroverisella åsikter, men jag ger blanka fan i vad han har gjort IRL även om det är onödigt att hota folk.
Jag tycker att Nux ursäkt borde sätta punkt i debatten om honom nu, så att vi kan återgå till det vanliga forumskriverierna.
2003-09-17, 22:11
Medlem
extatics avatar
Tummen upp!
2003-09-17, 22:24
Medlem
Visst kan du be om ursäkt, men du har ju de facto brutit mot reglerna: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=84946&page=4

Själv tror jag inte ett dyft på dina ursäkter, eftersom du inte riktar dem mot de som faktiskt är berörda av det du håller på med. Du vill bara behålla din livlina ute i livet - tillgången till forumen som mer eller mindre är det enda medel du har vad gäller att kommunicera med omvärlden i och med att du bor på landet och att du är sjukskriven och inte klarar av att prestera det som andra gör.

Jag tar inte ställning till om du skall bli bannad eller inte, men ingenting ger dig en ursäkt för att gå över gränserna.Samma regler gäller för dig som för alla andra här, oavsett hur många inlägg du har skrivit eller hur länge du har medverkat på forumet

-Laura
2003-09-17, 22:38
Bannlyst
Laura:
Det var väl på gränsen till personangrepp på Nuxen där? Hans fysiska status, geografiska läge och arbetskapacitet är väl inget som för Er diskussion vidare?

Kanske en varning för personangrepp hade varit på sin plats här?

// Roger P.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in