nej, enligt mig (och många andra) är det ingen slump. för det första, allting är energi och alla människor är sammankoplade i ett osynligt energifält. för det andra, en tanke är mer än vad de flesta tror. det är inte något som bara händer i din hjärna och försvinner. varje tanke har sin egen frekvens, vilket man t.o.m kan mäta. så när du tänker en tanke skickas denna tanke ut i form av vibrationer och påverkar allt o alla i din omgivning (observatören påverkar det den observerar, vilket bevisats i fysiken) därför händer sådant folk kallar "synkronicitet" m.m. Jag förstår om ni inte tror mig, jag hade ALDRIG trott på det här för 3 år sen, men jag hade en s.k. "peak-experience" (
http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_experience) på ett cannabis-rus som förändrade mig för alltid. Livet är ett mysterium eller hur? tror ni verkligen att vi har satts på denna jord bara för att plugga, jobba, skaffa familj o dö? Nej, läs på om kvantfysik och börja meditera seriöst, så kanske ni också inser att livet är mkt större än vad de flesta ens drömmer om!