Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-14, 20:05
Medlem
avocados avatar
Hej
Jag har ett problem med mitt windows vista home premium 32 bit , när jag startar datorn så ungefär 2 utav 10 starter så kommer jag till skärmen när windows börjar ladda, det är en "bar" som åker från vänster till höger, mitt i den så fryser allt bara och inget fortsätter.

Har testat att stoppa in windows skivan och trycka reparera och den har då hittat ett problem i startsektorn och reparerar det och så funkar det ett par dagar. Sen är det tillbacks igen, det brukar lösa sig genom en omformation men efter några månader så kommer det igen.

Jag har ett nForce 570 SLI moderkort från MSI
Har även 2 st 250 gb hårddiskar varav den ena är windows på och den andra är det bara musik och filmer och spel osv. Har även en liten partition på 8gb som är taget från windows hårddisken och sparas återställningpunkter på. Vet inte om det kan ha något med problemet att göra.

System:
Windows home premium 32 bit
msi k9nAM2, S940 nForce 570 SLI
AMD athlon 64 x2 4600+
Ram 2x corsair pc5300 ddr 2048 mb
XFX GeForcce 8800 GTS 640mb
Hårddiskarna är utav märket:
Samsung SpinPoint T166 250gb sata2 16mb 7200rpm

Sådär mer info kan jag inte ge, hoppas någon orkar läsa igenom och hjälpa mig. Skulle uppskattas jättemycket. Trollare och såna som inte kan komma med konstruktiva svar bes hållas undan. Tackar på förhand.

//avo
Citera
2009-02-16, 15:55
Medlem
avocados avatar
Bump , ingen som har någon aning? Felet har nu ökat till 50% utav starterna , börjar bli både orolig och irriterad
Citera
2009-02-16, 16:21
Medlem
formatera, installera
Citera
2009-02-16, 18:32
Medlem
-deviant-s avatar
Ja, hade jag varit i dina kläder så hade jag kört en ominstallation från "scratch".

Att köra reparationsverktyget verkar ju inte lösa problemet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in