2009-02-14, 14:03
Medlem
Bob Luntas avatar
...Som rubriken lyder har jag en fråga. Jag ska göra boeuf bourgignon till ikväll men jag har ingen tomatpuré hemma och lat som jag är orkar jag inte gå till affären igen eftersom jag redan varit där en gång idag. Vad göra?

Går det lika bra med krossad tomat eller något annat? Du som vet vad du snackar om, skriv i min tråd. Ni andra gör er icke besväret.
Citera
2009-02-14, 14:23
Medlem
Om du vet vad du snackar om så ska det inte vara nån tomatpure' i en BB... Så skippa det och gör en äkta!
Citera
2009-02-14, 14:38
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accessoarer
Om du vet vad du snackar om så ska det inte vara nån tomatpure' i en BB... Så skippa det och gör en äkta!
Så hur gör du din BB? I stort sett alla recept jag hittat har innehållit tomatpuré och de har blivit supergoda och väldigt uppskattade...

Välkommen till FB förresten!
Citera
2009-02-14, 15:15
Medlem
Stewes avatar
Jag har lagat BB utan tomatpure med utmärkt resultat. Jag skulle inte blanda i krossade tomater. Prova hellre att smaka av med lite ketchup om du absolut måste ersätta tomatpuren.
Citera
2009-02-14, 15:57
Medlem
Bob Luntas avatar
Nu har jag börjat och jag gjorde på så sätt att jag mixade krossade tomater i min blender och tog i ungefär det dubbla än vad jag skulle gjort av tomatpuré eftersom den är mer koncentrerad än de krossade tomaterna. Än så länge smakar det toppen!
Citera
2009-02-14, 16:14
Medlem
Marmosets avatar
Ah, ser att du redan åtgärdat! Annars hade du kunnat reducera de krossade tomaterna.

Blir toksugen nu - får väl ut i köket och leta upp det där bra receptet jag har...någonstans...

Ha en trevlig kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in