2009-02-14, 01:52
Medlem
Harmynts avatar
nytt problem, grafikkortet passar inte :S 4870x2, har ett antec three hundred chassi, vad göra?

edit: löst nu de gick nu
Senast redigerad av Harmynt 2009-02-14 kl. 01:56.
Citera
2009-02-14, 01:52
Medlem
Harmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag har byggt 5 datorer och aldrig använt något armband. Ingen fara så länge du inte har en stickad tröja, gummistövlar och en katt i famnen.

DVD, hårddisk, grafikkort, ljudkort i den ordningen skulle jag föreslå. Det kan vara svårt att komma åt kontakterna för hårddisken och DVDn med en massa kort i.

EDIT:

Glöm inte fläkten till cpu:n.

jag har linne och mjukisbyxor på mig, kan jag torka av svettet på en hannduk (i händerna )

fläkten på cpu installerad
Citera
2009-02-14, 02:01
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmynt
jag har linne och mjukisbyxor på mig, kan jag torka av svettet på en hannduk (i händerna )

Ja.

Har du antec 300 bör du kunna ansluta usb-portarna på fronten till moderkortet. Kan vara skönt för usb.stickor. Se manualen för vart du skall dra sladdarna. Det borde stå "usb" på kortet där du skall sätta in dem.
Citera
2009-02-14, 02:04
Medlem
Harmynts avatar
Citat:
Ja.

Har du antec 300 bör du kunna ansluta usb-portarna på fronten till moderkortet. Kan vara skönt för usb.stickor. Se manualen för vart du skall dra sladdarna. Det borde stå "usb" på kortet där du skall sätta in dem.

usb är ansluten de var mest ljudet som de va problem med, men jag har inga långa skruvar till grafikkortet så jag kan inte skruva in de :/ de hänger löst nu och man kan vicka de fram och tillbaka (höger/vänster)
Citera
2009-02-14, 02:17
Medlem
servuss avatar
Citat:
usb är ansluten de var mest ljudet som de va problem med, men jag har inga långa skruvar till grafikkortet så jag kan inte skruva in de :/ de hänger löst nu och man kan vicka de fram och tillbaka (höger/vänster)

Fixa en skruv. Du måste skruva fast kortet annars kommer det djävlas när du tar ur och i kontakten och glappa allmänt.
Citera
2009-02-14, 02:18
Medlem
Harmynts avatar
Citat:

ska de verkligen vara såhär stort mellanrum?

http://konvictdesign.free.fr/upload/...1234574277.JPG

annan vinkel

http://konvictdesign.free.fr/upload/...1234574382.JPG

här är en film på hur man kan vicka det:

http://www.speedyshare.com/481173996.html

se hela för de är rätt kass kvalité i början sen blir de bättre
Senast redigerad av Harmynt 2009-02-14 kl. 02:22.
Citera
2009-02-14, 02:32
Medlem
servuss avatar
Kortet skall tryckas ända ner i kontakten. Det där ser fel ut. Se till att du ansluter kortet till pci-express kontakt med fullt antal pinnar (den längsta).
Citera
2009-02-14, 02:36
Medlem
Harmynts avatar
Citat:
Kortet skall tryckas ända ner i kontakten. Det där ser fel ut. Se till att du ansluter kortet till pci-express kontakt med fullt antal pinnar (den längsta).

nu tog jag ut och satte in de igen, nu gjorde jag de mer noggrant och de är fortfarande samma mellanrum

funderar på att hämta en lång skruv som passar och skruva i den, borde jag det?
Senast redigerad av Harmynt 2009-02-14 kl. 02:38.
Citera
2009-02-14, 02:38
Medlem
servuss avatar
Citat:
nu tog jag ut och satte in de igen, nu gjorde jag de mer noggrant och de är fortfarande samma mellanrum

Om du ser att den är ända i skulle jag säga att det inte är någon fara. Svårt att avgöra utan att vara där dock...

Det är ett pci-express kort va?
Citera
2009-02-14, 02:38
Medlem
Harmynts avatar
Citat:
Om du ser att den är ända i skulle jag säga att det inte är någon fara. Svårt att avgöra utan att vara där dock...

Det är ett pci-express kort va?

ja ett 4870x2, asså de är i och har klickat osv men de är stort mellanrum (som bilderna visar)
Citera
2009-02-14, 02:41
Medlem
servuss avatar
Citat:
ja ett 4870x2, asså de är i och har klickat osv men de är stort mellanrum (som bilderna visar)

När du monterade moderkortet på plåten använde du rätt avstånd? Passar kontakterna (lan, ljud osv) i de avsedda hålen i chassit?

Verkar ju skumt om tillverkarna missat industristandarden. Jag vågar inte säga något.
Citera
2009-02-14, 02:56
Bannlyst
kolla så att du satt i de helt rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här