Ett tips från coachen, lite aldrig på en arbetsgivare
Visst, de flesta är humana men de ser alltid om sitt eget hus i slutändan. Förstår verkligen inte hur du med bostadsrätt kan undgå att inte gå med i a-kassan. Ett alternativ kan ju vara att ta den dyra vägen, med andra ord sälja bostadsrätten och få leva med den eventuella skuld som blir kvar på den som ett vanligt privatlån. Förstår dock att det inte är någon väg du vill gå.
Bostadsbidraget beräknas på årsbasis så det kan du säkerligen få om jag inte är ute och cyklar. Du skulle nog redan nu kunna ansöka om det, bara se till att räkna ut dina inkomster för det här året så får du se hur mycket du får. Finns också ett "program" på deras sida där du kan räkna ut ditt bidrag preliminärt. Men eftersom du kommer dra in några löner i år så kan du väl inte förvänta dig alltför stora summor därifrån. Förresten, stryk det här med bostadsbidraget såg jag nu

Du är fortfarande mammas pojke och då fungerar det inte. Du måste själv stå på bostaden.....
Du har väl två alternativ enligt mig.
1. Sälj skiten, bostaden och allt vad det innebär.
2. Ta ett ordentligt privatlån och belåna dig över en tid och hoppas på att du hittar dig ett jobb snabbt

Det är väl dock inget jag rekommenderar dig för risken är väl att du bränner allt snabbt som fan med utekvällar och så vidare med tanke på hur smart du varit innan.
Kan inte låta bli men arbetsnarkoman med en lön på 15-20 tusen låter lite väl mastigt för mig. Du skulle ha en riktigt pissig lön för att kallas arbetsnarkoman och ha de inkomsterna.