2009-02-13, 17:15
Medlem
Play/Pause media knappen i Vista är irriterande. Min dator är helt ny och när jag råkar komma åt play/pause media knappen så öppnas en liten grå ruta där det innuti visas 2 enheter <E:> och <F:> .

Men det dummaste är ju att det är Windows Media Player som öppnas och försöker läsa dessa om jag trycker på någon utav dem.

Hur som helst så är det jobbigt med ett sådant avbrott och jag undrar, hur stänger av den jobbiga grå rutan med enheter som poppar upp utan att stänga av knappen? För i övrigt fungerar knappen skitbra med att starta o stänga av musiken.
Citera
2009-02-13, 18:13
Medlem
du måste mena knapparna på tangentbordet.
om det är så kan du ändra "keymapping" med tgb tillverkarens program, alltså ändra vad som skall startas när du trycker på play/pause knappen
Citera
2009-02-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
du måste mena knapparna på tangentbordet.
om det är så kan du ändra "keymapping" med tgb tillverkarens program, alltså ändra vad som skall startas när du trycker på play/pause knappen
Grejen är ju att ändra keymapping förstör ju för media player när den är på. Så jag undrar om det finns nåt sätt att behålla det ena men ta bort det andra. Också märkt att media player laddar ner album art automatiskt och att det inte går o stänga av utan att stänga av nätverket. Så jag kanske borde ge upp på media player o gå vidare till nåt annat, fast jag har väldigt dålig erfarenhet av att avinstallera microsoft produkter de har en tendens o komma tillbaka o spöka ihjäl systemet.

http://www.eggheadcafe.com/software/...album-art.aspx

Är det bara jag eller är microsoft onda?

Men iaf någon som vet vad jag menar med den där grå rutan o vet hur man får bort den ?
Senast redigerad av ColacX 2009-02-13 kl. 19:04.
Citera
2009-02-13, 20:47
Medlem
Varför görs inte produkter så användar vänliga som möjligt. Varför insisterar onda företag på att jävlas med sina kunder. Tjänar de inte mer på nöjda kunder istället? Förresten jag har en helt ny Acer Aspire 5930G
Citera
2009-02-14, 12:34
Medlem
använd winamp för musik och mediaplayer för film.
Det enklaste sättet är att installera winamp och under installationen se till att winamp är "default player" för alla musikfiler när den möjligheten erbjuds.

eller så laddar du ner XP Anti Spy (funkar för 2000/xp/vista)
med det programmet kan du se till att wmp11 inte kan ladda ner någonting.
Citera
2009-02-14, 17:25
Medlem
mm bytt från wmp11 nu till vlc. just nu försöker jag att stänga av play/pause media touchknappen. det skumma är att det inte verkar ha någon keycode utan är nåt slags touch greja. Verkar som att touchpaden ska ha nåt med saken o göra.
Citera
2009-02-14, 18:01
Medlem
ugge_das_boots avatar
foobar 2000 änvänder de som vet
Citera
2009-02-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
foobar 2000 änvänder de som vet
Vad är det som är så bra med foobar2000?
Citera
2009-02-17, 04:04
Medlem
Lol va bara o stänga av Launch Manager för min Acer. Dock försvann en några funktioner från de andra knapparna men skit samma så länge media knapparna slutar va så irriterande.
Citera
2009-02-17, 04:32
Medlem
Woohoo ännu bättre jag gick in i launch manager mappen hittade en fil som heter MMKEYBD.CFG öppnar den och i den tar jag bort raderna

Key 23 = 1,E0,33,E0,B3,F508,Euro Symbol
Key 24 = 1,E0,34,E0,B4,F509,Dollar Symbol

Key 26 = 1,E0,22,E0,A2,F5F8,Play/Pause

På så sätt fick jag behålla de andra knapparnas funktioner också och Play/Pause knappen funkar nu precis som den ska istället. Sjukt mycket googlande o tid jag spendera på att hitta det här.
OBS gäller bara för ACER tangentbord med Launch Manager installerat

Själv har jag en Acer Aspire 5930G och måste säga att jag nu mera är fullständigt nöjd med den. Kostade mig ca 8200Kr och klarar alla spel på högsta detail settings utom Crysis och möjligen Far Cry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in