Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
På senaste tiden har jag mer och mer fått känslan av att Lacoste är ett "sjabbigt" märke. Börjar nästan kännas som Béarnaise, fint men ändå ganska billigt och sjabbigt. När jag går med mina Lacoste skor eller pikés så är det nästan så jag skäms, det känns som folk kollar lite snett när man har Lacoste på sig. Lacoste känns inte alls fint längre utan mer som Svenssons söndagskläder
Bara jag som upplevt det här? Eller är Lacoste ett sjabbigt märke?
Jag upplever snarare lacoste pikér som stiliga. Det ger ett medvetet men ändå inget överflådigt intryck på något vis. Fantastisk kvalitét dessutom.
Sjabbigt blir det snarare när familjen svensson varit i thailand och "fyndat" dåliga kopior i fantastiskt fula färger, vilka förövrigt är borttvättade efter 3 tvättar. Det går inte att kopiera ett kvalitetsplagg som betingar ett cirkapris på 800Kr för 50Kr, Det blir sjabbigt och undermåligt kvalitetsmässigt
Dessa typer ser man ju tyvärr allt för ofta, men det är just det.. Det SYNS på milsavstånd. Familjen Fettsäck på icamaxi, alla ungar i lika fula falska pikéer (dessutom ofta förstora) ihop med mysbyxor eller solblekta cammoshorts från tidigare nämnda turistmål.
Däremot en äkta lacoste piké i diskret färg passar även i stiligare sammanhang ihop med ett par snygga välsittande jeans och stiliga läderskor. Ett armbandsur av modellen dyrare blir pricken över I:ett.
Håller förövrigt med om att Lacostes dojjor är under all kritik...