2009-02-13, 14:42
Medlem
Awesomes avatar
På senaste tiden har jag mer och mer fått känslan av att Lacoste är ett "sjabbigt" märke. Börjar nästan kännas som Béarnaise, fint men ändå ganska billigt och sjabbigt. När jag går med mina Lacoste skor eller pikés så är det nästan så jag skäms, det känns som folk kollar lite snett när man har Lacoste på sig. Lacoste känns inte alls fint längre utan mer som Svenssons söndagskläder
Bara jag som upplevt det här? Eller är Lacoste ett sjabbigt märke?
Citera
2009-02-13, 14:44
Medlem
adampoos avatar
Själv aldrig gillat Lacoste och nej det är inge brat-märke om det är det du vill?

Men skit i om folk tittar snett om du gillar prylarna du har på dig ?
Citera
2009-02-13, 14:45
Medlem
hoaxens avatar
Jag kan hålla med om att Lacoste skor känns så, men jag har inte upplevt att det är samma med deras kläder

Lacoste skor är något numera varannan liten fjortis springer runt med
Citera
2009-02-13, 14:49
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Själv aldrig gillat Lacoste och nej det är inge brat-märke om det är det du vill?

Men skit i om folk tittar snett om du gillar prylarna du har på dig ?

Att Lacoste är ett brat-märke måste du väl ändå erkänna?
Men det var inte det jag syftade på, jag menar mer att Lacoste börjar kännas riktigt vardagligt. Att det mindre och mindre känns som ett märkesplagg är mer vad jag menar.
Citera
2009-02-13, 14:54
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Jag kan hålla med om att Lacoste skor känns så, men jag har inte upplevt att det är samma med deras kläder

Lacoste skor är något numera varannan liten fjortis springer runt med

Precis, Lacoste skor känns riktigt fjortis. Eller som en nära bekant kallar Lacoste skor, zigenaretofflor
Citera
2009-02-13, 14:55
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Att Lacoste är ett brat-märke måste du väl ändå erkänna?
Men det var inte det jag syftade på, jag menar mer att Lacoste börjar kännas riktigt vardagligt. Att det mindre och mindre känns som ett märkesplagg är mer vad jag menar.

Jag missuppfattade dig, du fick mig att tro att du ville bratta dig och var less på alla 'vanliga' människa som använde deras produkter. :P
Ja jag håller med dig om att det är riktigt alldagligt märke i dag, går ju nästan att jämföra det med märken som NIKE, alla springer runt med deras pjuks och pikés..
Citera
2009-02-13, 15:01
Medlem
Astrofaess avatar

Ja Lacoste är bara såååååååååååååååååååå ute!!! Jag skulle skämmas öööööööööögonen ur mig av att dra på mig ett av deras plagg *tihi thi*
Citera
2009-02-13, 15:03
Medlem
Citat:
På senaste tiden har jag mer och mer fått känslan av att Lacoste är ett "sjabbigt" märke. Börjar nästan kännas som Béarnaise, fint men ändå ganska billigt och sjabbigt. När jag går med mina Lacoste skor eller pikés så är det nästan så jag skäms, det känns som folk kollar lite snett när man har Lacoste på sig. Lacoste känns inte alls fint längre utan mer som Svenssons söndagskläder
Bara jag som upplevt det här? Eller är Lacoste ett sjabbigt märke?

Jag upplever snarare lacoste pikér som stiliga. Det ger ett medvetet men ändå inget överflådigt intryck på något vis. Fantastisk kvalitét dessutom.
Sjabbigt blir det snarare när familjen svensson varit i thailand och "fyndat" dåliga kopior i fantastiskt fula färger, vilka förövrigt är borttvättade efter 3 tvättar. Det går inte att kopiera ett kvalitetsplagg som betingar ett cirkapris på 800Kr för 50Kr, Det blir sjabbigt och undermåligt kvalitetsmässigt

Dessa typer ser man ju tyvärr allt för ofta, men det är just det.. Det SYNS på milsavstånd. Familjen Fettsäck på icamaxi, alla ungar i lika fula falska pikéer (dessutom ofta förstora) ihop med mysbyxor eller solblekta cammoshorts från tidigare nämnda turistmål.

Däremot en äkta lacoste piké i diskret färg passar även i stiligare sammanhang ihop med ett par snygga välsittande jeans och stiliga läderskor. Ett armbandsur av modellen dyrare blir pricken över I:ett.

Håller förövrigt med om att Lacostes dojjor är under all kritik...
Citera
2009-02-13, 15:07
Medlem
speeeds avatar
...

Som skribenten øver sæger så ær det vældigt många som går i dåliga kopior från spec thailand och det ær sjabbigt, men en ækta lacoste pike har en riktigt nice fit och ær vældigt snyggt enligt mig.
Citera
2009-02-13, 15:08
Medlem
Citat:
Precis, Lacoste skor känns riktigt fjortis. Eller som en nära bekant kallar Lacoste skor, zigenaretofflor

finns ju olika sorts kläder av lacoste, deras piké tröjor och skor har blivit fjortis stämplat, men fjortisarna skulle inte köpa dom mer exklusiva kläderna från lacoste.
Citera
2009-02-13, 15:17
Medlem
Tråknicks avatar
Tycker att Lacoste tappade mycket i anseende efter att de tagits in av mellanprisskohandlarna och alla började ha på sig deras kardborredojjor deluxe. Lite samma som när hela sportjournalistsverige inte kunde gå ut utan minst 2 Fred Perryplagg.

MEN du kommer aldrig att vara oklädd i en klassisk krokodilpiké i ljusblått, vinrött eller vitt. De är klassiska, mycket sköna och har de ett ok normalslitage och man varvar med annat så är de fortfarande pricken över i:et. De har även några jackor som är rätt grymma.

Tycker plaggen passar sig bra för slumming, fett hår, säckiga jeans och en nytvättad och gärna struken krokodil ovanpå.
Citera
2009-02-13, 16:54
Medlem
thefisks avatar
Som några redan nämnt är det isåfall deras "sneakers" som känns lite sådär halvt.

En lacoste piké kan aldrig bli fel enligt mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in