2009-02-13, 16:57
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Tycker att Lacoste tappade mycket i anseende efter att de tagits in av mellanprisskohandlarna och alla började ha på sig deras kardborredojjor deluxe. Lite samma som när hela sportjournalistsverige inte kunde gå ut utan minst 2 Fred Perryplagg.

MEN du kommer aldrig att vara oklädd i en klassisk krokodilpiké i ljusblått, vinrött eller vitt. De är klassiska, mycket sköna och har de ett ok normalslitage och man varvar med annat så är de fortfarande pricken över i:et. De har även några jackor som är rätt grymma.

Tycker plaggen passar sig bra för slumming, fett hår, säckiga jeans och en nytvättad och gärna struken krokodil ovanpå.
Sant, personligen skulle jag satsat på Gant eller på Ralph Lauren istället för Lacoste.
"Alla" springer ju omkring i fejkade Lacostepikéer och för att inte prata om alla dessa nysvenskar samt fjortisar med kardborreskorna.
Det bästa är ju någon som nyligen varit på en semester i Thailand med familjen och helt plötsligt har denne ett tiotal pikéer där varje piké skiljer sig åt, antingen gäller det krokodilemblemet elelr så är det passformen..
Citera
2009-02-13, 19:28
Medlem
"Lacoste sport" skorna känns väldigt sunkiga. Dom gör dock en del schyssta kläder utöver det. Pikerna som du nämnde känns ganska alldagliga.
Citera
2009-02-13, 21:57
Medlem
h8_religions avatar
Nu för tiden är väl det mesta ändå producerat i asiatiska länder, så rent kvalitetsmässigt är det är väl i princip samma skit vare sig man har en pikétröja från H&M eller en från Lacoste. Dock gillar jag personligen den lilla krokodilen på bröstet, i princip det enda plagg med synligt märke som jag finner snyggt. Fråga mig inte varför, men "the original and best" är den ju iallafall, den synliga lilla gröna!

http://www.kingmagazine.se/ImageProvider/PageFiles/35354/lacoste-stor__b375m.jpg
Citera
2009-02-13, 22:24
Medlem
Ballfagers avatar
Pikéerna är lite svårburna idag pga. överanvändning för något år sedan (inte lika illa som med Lyle & Scott dock).
Citera
2009-02-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paul.allen
Sant, personligen skulle jag satsat på Gant eller på Ralph Lauren istället för Lacoste.
"Alla" springer ju omkring i fejkade Lacostepikéer och för att inte prata om alla dessa nysvenskar samt fjortisar med kardborreskorna.
Det bästa är ju någon som nyligen varit på en semester i Thailand med familjen och helt plötsligt har denne ett tiotal pikéer där varje piké skiljer sig åt, antingen gäller det krokodilemblemet elelr så är det passformen..

Är det de skorna som ser ut att passa efterblivna? Grymt fula enligt mig.
Citera
2009-02-14, 12:18
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
Är det de skorna som ser ut att passa efterblivna? Grymt fula enligt mig.
Ja precis. Jag förstår inte riktigt meningen med dessa kardborreband..
Citera
2009-02-14, 16:14
Medlem
Hajimes avatar
det är lite blattigt. men inte som fjällrävish, 96-jeans och din sko loafers.
Citera
2009-02-14, 16:18
Medlem
ultrasounds avatar
En snygg piké på en tajt kropp ser bra ut, både på kvinns och män.

Lacoste var väl lite av pionjärer inom området och är dessutom av bra kvalité, varför jag anser att det är rättfärdigat att bära sådana. Tråkigt dock att det blivit/var sådan bratstämpel på den.
Citera
2009-02-14, 20:46
Medlem
bernankes avatar
Problemet med Lacoste är just möjligheten att känna igen det. Om man tog bort den där löjliga loggan skulle man slippa hela diskussionen och faktiskt kunna bedöma plagget utifrån vad det faktiskt är, istället för att betygsätta efter etikett. Samma visa med PRL och de andra; fruktansvärt jobbigt med alla loggor och monogram som alltid ska flashas. Dessutom förstös lätt en fin färgkombination av en fult färglagd häst, krokodil eller vad du vill. Oavsett vem du är, hur mycket pengar du har eller vilket socialt skikt du tillhör ger det vibbar om smaklöshet, förutsatt att du inte är ute för att promenera hunden, eller nåt sånt. Tyvärr har hela mode- och klädindustrin lyckats med något som är få branscher förunnat, att få konsumenten att frivilligt göra reklam för märket i fråga, gärna så stort och grällt som möjligt. Usch.
Citera
2009-02-14, 23:11
Medlem
Skorna är förlorade (enligt mig)
Citera
2009-02-15, 11:56
Medlem
Goblins avatar
Har iofs aldrig gillat Lacoste men nu är de verkligen ett nono i min värld. Skorna och deras ofattbart fula kepsar är hemska och att det därtill är många blattar som springer omkring med dessa kläder gör Lacoste omöjligt för mig.

Hatar den där lilla krokodilen också...
Citera
2009-02-15, 14:01
Medlem
Jag är inte förtjust i deras skosortiment men jag gillar deras kläder, speciellt dem som inte finns överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in