Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-13, 06:11
Medlem
BehindTheNames avatar
Jag skrev ett inlägg om detta i en annan tråd och tänke som så att jag faktiskt kopierar det och gör en ny tråd och lägger till diverse som folk kanske kan tyckas vara trevligt att veta.

Rätt trött på att sitta och läsa överallt vad folk tror sig vara medel längden på en penis i 'Sverige'. Går du till en ungdomsmottagning, frågar en allmänläkare eller sjuksköterska på din vårdcentral.

Så kommer dom att berätta för dig att att dom noggrannaste svenska undersökningarna av detta på universitet och mottagningar runt om i landet sammanslagna visar att en medellång penis är 13,3 Centimeter lång i erigerat tillstånd.
I dessa undersökningar har över 70.000 människor runt om i landet deltagit. Och då mäter man från undersidan av penis där scrotum tar vid. Och alltså inte från ovansidan som dom flesta faktiskt tycks tro

Hur jag vet detta är för att jag en längre tid har jobbat inom sjukvården och bland annat läst avhandlingar och rapporter om detta.

Och innan gnäll och påhopp av folk som tror sig veta bättre så ska jag förklara vad dom menar med 'Medelvärde'.

Aritmetiskt medelvärde är i princip mittpunkten på det längsta plus det högsta värdet, I detta fallet vill säga penislängd. Fast med ca 70.000 penisar istället för två.

Så för att ta ett exempel utan att räkna ut kortaste och längsta penisen med medelvärde på 13,3 centimeter utav 70.000 kukar (För det orkar jag fan i mig inte). Så finns förmodligen dom som har 7 centimeter och dom som har FB penisar på 22. Och allt inom den ramen är i princip normalt.

Kvinnans könsorgan:

Här finns också svenska undersökningar och diverse men tyvärr inte i samma omfattning som männens. Vilket jag personligen tror är för att dom flesta läkare och doktorer är män, Men det går ju att diskutera.

Svenska undersökningar visar i alla fall att en svensk kvinnas vaginas medeldjup ligger på rätt så exakt 10 centimeter.. Vilket dock är i vanligt tillstånd, Vid upphetsning brukar den bli ytterliggare ungefär 2 centimeter djupare vilket också varierar lite.

Samma visa igen, dom som har mindre djupa könsorgan och dom som har djupare. Men medelvärdet är 10 centimeter.

Hur trång är en kvinna normalt sätt?

Där finns faktiskt inget medelvärde, För att där har allt att göra med hur vältränade dom är i musklerna i bäckenet och i samt runt om vaginan.

Och även om man har fött barn eller inte så kan man träna sig till 'tajt' genom knipövningar.

Och dom två bästa övningarna till detta för en kvinna är att helt enkelt lägga sig raklång, knip allt vad du klarar av där nere och håll i 10 till 15 sekunder. Ett par minuter om dagen räcker långt.

Och så det andra. Eftersom många faktiskt inte ens orkar att göra det förstnämda så funkar det utmärkt att göra i samband när man går på dass och pissar.

För att förklara det så enkelt som möjligt så, börja kissa sen kniper du ihop hårt så det slutar att komma. Knip i 10-15 sekunder och upprepa tills du har kissat klart. Kan enkelt göras på varje toalett besök och är mycket effektivt.

I stort sätt alla kvinnor kan träna sig så 'tajt' att dom ska kunna krama om ett vanligt finger hyfsat hårt.

Det finns ju självklart fördelar med detta också. Det blir skönare för snubben du bonkar. Och BETYDLIGT skönare för kvinnan själv, samt en mycket kraftigare orgasm när man är vältränad där nere.

Bara att skriva på om du har några frågor om detta eller liknande.

'Scrotum' betyder för övrigt 'pung' för dom som inte visste vad det var för något när dom läste den första delen.

mvh
Senast redigerad av BehindTheName 2009-02-13 kl. 06:26.
Citera
2009-02-13, 07:20
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindTheName
För att förklara det så enkelt som möjligt så, börja kissa sen kniper du ihop hårt så det slutar att komma. Knip i 10-15 sekunder och upprepa tills du har kissat klart. Kan enkelt göras på varje toalett besök och är mycket effektivt.
Jag har läst att män kan göra samma övning och på så sätt lära sig att hålla tillbaka utlösningen ifall man råkar komma före kvinnan (för de män som bryr sig alltså ) och därmed fortsätta samlaget utan avbrott.

Jag tänkte börja träna detta men gav upp ganska snabbt för det är jobbigare än man tror.

Angående kvinnans djuphet borde medel vara djupare än 10-12cm, precis som att medelpenisen säkert är längre än 13,3cm (med undantag av Asien förstås, där har ju alla micropenisar). Jag har iaf aldrig bottnat med mina 18cm.
Citera
2009-02-13, 07:33
Medlem
Neiithers avatar
Citat:
Angående kvinnans djuphet borde medel vara djupare än 10-12cm, precis som att medelpenisen säkert är längre än 13,3cm (med undantag av Asien förstås, där har ju alla micropenisar). Jag har iaf aldrig bottnat med mina 18cm.
Och det leder dig till vilken slutsats då? "18cm....."

Förövrigt bra iniativ av trådskaparen! klistra?
Citera
2009-02-13, 07:37
Medlem
BehindTheNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wankenstein
Jag har läst att män kan göra samma övning och på så sätt lära sig att hålla tillbaka utlösningen ifall man råkar komma före kvinnan (för de män som bryr sig alltså ) och därmed fortsätta samlaget utan avbrott.

Jag tänkte börja träna detta men gav upp ganska snabbt för det är jobbigare än man tror.

Mycket riktigt att man kan göra det. Och det är faktiskt mycket jobbigare än man tror. I halverigerat tillstånd så kan man te.x hänga en handduk på den och lyfta endast med knipövning. Helvetes effektivt

Avhandlingar och rapporter från Universitet här i Sverige visar i alla fall på dom siffrorna, Och själv är jag säker på att dom stämmer till mycket stor del.

Själv har jag också vid 18cm sträcket och har faktiskt lyckats bottna i ett par, Vissa tycker att det är grymt skönt när det stöter emot livmoder tappen medans andra tycker det gör riktigt ont har jag också märkt.

Dock också vart med ett par stycken då jag inte har tyckt att jag bottnat.

Men det är ju så med 'medel längd' och 'medel djup' att dom flesta människor har faktiskt inte medelvärdet. Då det faktiskt är ett 'Medelvärde' och många ligger oftast en bit ovanför eller en bra bit under värdet.

Medel längden i asien lär för övrigt vara 7 centimeter i erigerat tillstånd på en penis, Vilket då borde betyda att dom som innehaver dom stora där ligger runt svensk medel längd och dom som har dom små har (2-4 centimeter?)

mvh
Citera
2009-02-13, 08:18
Medlem
Dr. Wankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neiither
Och det leder dig till vilken slutsats då? "18cm....."
Jag mäter från golvet.

Citat:
Ursprungligen postat av BehindTheName
Själv har jag också vid 18cm sträcket och har faktiskt lyckats bottna i ett par, Vissa tycker att det är grymt skönt när det stöter emot livmoder tappen medans andra tycker det gör riktigt ont har jag också märkt.
Med tanke på att de flesta på FB har 22cm eller längre lär vi väl få mer statistik angående hur ofta man bottnat.
Jag undrar just hur pass känslig livmodertappen är, om det motsvarar ett slag på pungen att stöta emot den.
Citera
2009-02-13, 08:43
Medlem
BehindTheNames avatar
[quote=

Jag undrar just hur pass känslig livmodertappen är, om det motsvarar ett slag på pungen att stöta emot den. [/QUOTE]

Det du har jag faktiskt ingen aning om, Ska dock frågan flickvännen. För ibland tycker hon att det är väldigt skönt när man stöter emot och vissa dagar då gör det tydligen gräsligt ont.

En vild gissning skulle är ju att det har något med menstruationscykeln att göra
Citera
2009-02-13, 08:51
Medlem
Choklaads avatar
Citat:
Jag undrar just hur pass känslig livmodertappen är, om det motsvarar ett slag på pungen att stöta emot den.

Vet inte hur att slag mot pungen känns, men min livmodertapp är otroligt känslig, det gör verkligen grymt ont att stöta emot den.
Citera
2009-02-13, 08:59
Medlem
MisterToms avatar
Citat:

Det kan göra ganska ont om man stöter emot den, men oftast är det en väldigt skön känsla. Men som TS var inne på så har det faktiskt lite med menstruationscykeln att göra, den är mycket känsligare ibland.

Tror inte att det är som ett pungslag, då jag har sett flera män få detta och antingen är de enormt mycket mesigare än vad jag är men jag har aldrig vikt mig dubbel för en hård livmoderstappsstötning.
Citera
2009-02-13, 09:07
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklaad
Vet inte hur att slag mot pungen känns, men min livmodertapp är otroligt känslig, det gör verkligen grymt ont att stöta emot den.

Ett slag mot pungen är som att föda barn, fast utan bedövning eller någon som håller i handen. Så nu vet du.
Citera
2009-02-13, 09:43
Medlem
BettanyMaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Ett slag mot pungen är som att föda barn, fast utan bedövning eller någon som håller i handen. Så nu vet du.

Och du vet det hur då?
Citera
2009-02-13, 09:49
Medlem
BehindTheNames avatar
Jag kan däremot faktiskt tänka mig att föda barn är som ett få en flera timmars lång pungspark En ordentlig pungspark gör så otroligt galet jävla ont att man bara viker sig och inte får fram ett ljud för då man inte kan andas
Citera
2009-02-13, 09:50
Medlem
phunques avatar
Intressant! Om medelvaginan är 12 cm djup, medelpenisen 13.3 cm lång så innebär det ca 52 000 meter outnyttjad penis, bara i Sverige! Slöseri, känns det som.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in