2009-02-13, 01:03
Medlem
Denna fråga har säkert varit här förut men har sökt utan att hitta någon tråd. Iallafall, mina samples blir cp när jag lägger dem i högre oktaver(?) eller vad det heter. Altså om dem spelas normalt på C så blir dem kortare destå ljusare upp jag lägger samplet å vice versa. Vet att detta ska man kunna fixa så det låter bättre? HELP ME!

En till fråga är om z3ta+. Kan man lägga in andra .wmw i själva plugin eller är det fxb banks som jag ska tanka? Verkar ju inte kunna använda samples i z3ta+ som man har laddat hem.

Mvh osten
Citera
2009-02-13, 01:30
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
om du pitchar upp ett sample är det ju självklart att det blir kortare.
du kan dock time stretcha samples också så att dom låter ljusare men endå behåller samma längd. men jag använder inte FL så kan tyvärr inte hjälpa dig.
enda tipset jag kan ge dig är väll att försöka loopa det om du vill pitcha upp det så det inte blir för kort.
Citera
2009-02-13, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHeeKY4ReAL
om du pitchar upp ett sample är det ju självklart att det blir kortare.
du kan dock time stretcha samples också så att dom låter ljusare men endå behåller samma längd. men jag använder inte FL så kan tyvärr inte hjälpa dig.
enda tipset jag kan ge dig är väll att försöka loopa det om du vill pitcha upp det så det inte blir för kort.

Exakt! Tack så mkt!

några tips från andra på hur man time stretchar bra eller ?
Senast redigerad av osten112 2009-02-13 kl. 01:36.
Citera
2009-02-13, 05:04
Medlem
Soluss avatar
Den funktionalitet som jag tror du söker finns inte mig veterligen i standardsamplern i FL Studio. Leta reda på en vettigare sampler så ska du se att det går att lösa.

Edit: Vad jag tror är alltså att du vill att samplern ska stretcha lagom mycket beroende på hur många toner upp eller ner du går från C5.
Citera
2009-02-14, 00:33
Medlem
Fettiskudds avatar
FL granulizer? den time stretchar ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in