2009-02-12, 18:27
Medlem
Datorholists avatar
Hej.. Jag har en windows dator (ja, det frstr ni :P) med ett nvidia gforce 6900 tror jag det r, iallafall ngot 6XXX..

Ska dra storyn lite kort..

Nr jag kpte datorn fick jag med ett Nvidia Gforce 5900 (datorn r kpt fr 3-4 r sedan) men fr 2 mnader sedan s gav grafikkortet upp och jag fick en blue screen nr jag slog p skrmen och det stod ngot om "nvid4.dll" tror jag det stod... Jag la inte s mycket vikt vid just den blue screenen och krde vidare, jag startade om datorn och d var allt typ frgat, inget stmde och datorn krashade efter 20 minuter ungefr.

S kpte jag det nya grafikkortet nvidia gforce 6XXX serien och d fungerar nstan allt.. Fast datorn lter, grafikkortets flkt lter vldigt mycket nr datorn r varm men nr datorn har varit avstngd typ en natt och blivit kall s r skrmen, vad ska man sga.. bilden r dlig (den flimmrar typ) tills den blir varm d r datorn normal fast den lter n frjvligt (flkten allts)

Sen till "main" frgan:
Varfr kan jag inte spela tibia > Vilket r ett 2d spel frn www.tibia.com
medan jag kan spela world of warcraft vilket r ett otroligt mycket strre och grafik krvande mer spel n tibia.

Nr jag startar tibia ser skrmen ut shr:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--...--untitled.bmp

Nr jag startar Wow s ser allt helt vanligt ut, fast wow r ett mer krvande spel antar jag..

Hjlp mig!
Citera
2009-02-12, 19:52
Medlem
GuitarPROs avatar
Har du provat installera om Tibia?
Citera
2009-02-12, 20:44
Medlem
Torrents avatar
kanske r directx 9 som inte fungerar fr dig, testa starta tibia me annan engine som default, frn tibia.com

Citat:
Ursprungligen postat av Tibia.com
Right-click on your Tibia icon and select Properties. In the tab Shortcut, look for the line Target. Leave everything in this line as it is. Only at the end of the line leave a space, then add engine, leave another space and add 0 for DirectX 5.0, or 1 for OpenGL, or 2 for DirectX 9.0. If you are in doubt which graphics engine to use, try out which option works best for you.

Mnga som har problem med directx9 och tibia, srskilt med vista
Citera
2009-02-12, 21:04
Medlem
Datorholists avatar
Det var nog problemet med directX 9 fr nr jag kr med OpenGL eller dX5 s fungerar det bra.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in