2009-02-12, 18:25
Medlem
har surfat runt nu, utan att hitta något svar, så jag försöker här.

grejen är den att jag igår upptäckte att min skrivbordsmeny försvunnit. jag trodde det skulle återställa sig när jag slog av datorn (lät batteriet ladda ur) under natten, men då jag startade datorn imorse hade även mina skrivbordsikoner försvunnit. det enda som finns kvar är mina "gadgets", dvs klocka, bloggfeed och bildspel.

försöker trycka windowsknappen + e, inget händer. försöker även trycka ctrl+alt+del, inget händer där heller. datorn kör med vista, men dock endast 1 Gb minne, vilket brukar resultera i att den hänger sig/är allmänt seg.

snälla hjälp mig, är ominstallering enda alternativet?
Citera
2009-02-12, 20:45
Medlem
FL10s avatar
Låter som virus eller liknande för mig. Är ditt vista en laglig kopia? Om inte så kanske det är någon evaluation-grej?

Om det blir så att du installerar om så rekommenderar jag win 7 betan. Finns att ladda ned gratis med lisens och allt på MS hemsida.

God lycka
Citera
2009-02-12, 22:03
Medlem
lite lätt sugigt. det var jag det jag misstänkte men inte hoppades på.

vistan ska vara laglig, följde med datorn när jag köpte den för typ 9 månader sen och den ska (nog) inte vara någon evalutionsgrej heller.

så, om jag ska ladda ner betan ska jag skita i mina återskapningsskivor då, eller?

tack i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in