2009-02-12, 18:01
Medlem
ytterbodas avatar
kanske är mer praktiskt då alla tangenbord i världen inte har å,ä och ö

en tanke bara...
Citera
2009-02-12, 18:04
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytterboda
kanske är mer praktiskt då alla tangenbord i världen inte har å,ä och ö

en tanke bara...
Jo självklart, men hur kommer det sig att vissa har lyckats?
Citera
2009-02-12, 18:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
När man ska registrera sig så står det att man endast får ha bokstäverna a-z. Hur kommer det sig då att flera har å, ä och ö i användarnamnet?
Jag har ett "ä" i mitt namn

Allting går. Den som vill ha en prickbokstav i sitt användarnamn skickar bara ett pm till moderatorn Ruskigbuss så ordnar han det
Citera
2009-02-12, 18:06
Tekniker
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
När man ska registrera sig så står det att man endast får ha bokstäverna a-z. Hur kommer det sig då att flera har å, ä och ö i användarnamnet?

Vi har tidigare accepterat mer eller mindre alla tecken. Även tecken utanför ISO8859-tabellen. Men detta missbrukades.

Först bestämde vi oss för att tillåta större del av 8859-1 men vi ändrades oss med tanke på vilket problem det har varit med IRC osv, så vi bestämde oss för att bara acceptera a-z0-9-\./i.

Så gammla användare kan ha en salig blanding medans nya användare har en begränsning.
Citera
2009-02-12, 18:06
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har ett "ä" i mitt namn

Allting går. Den som vill ha en prickbokstav i sitt användarnamn skickar bara ett pm till moderatorn Ruskigbuss så ordnar han det
Ahaa... det är fjäsk som gäller alltså
Citera
2009-02-12, 18:09
Medlem
Carleoneyähs avatar
Jag har ett Ä i mitt namn, jag antar att jag reggade mitt konto här på FB innan det var försent.
Citera
2010-05-03, 17:04
Medlem
Bump!

Finns det några planer på att börja tillåta svenska tecken i användarnamnen igen? Chatargumentet lär väl knappast vara aktuellt längre... eller?
Citera
2010-05-08, 14:24
Medlem
Bump #2.

Jag förstår att zzpac har fullt upp, men att ta bort den här spärren från registreringsformuläret kan väl inte ta många minuter?

Ett svar skulle uppskattas.
Citera
2010-06-17, 23:02
Medlem
Okej, nu gör jag ett sista försök. Är det verkligen INGEN som kan svara på den här frågan?
Citera
2010-06-17, 23:24
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckles
Okej, nu gör jag ett sista försök. Är det verkligen INGEN som kan svara på den här frågan?

Har du PM:at zzpac? Du kan ju annars höra efter med admin, och se om han kan dra i några trådar.
Citera
2010-06-17, 23:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckles
Finns det några planer på att börja tillåta svenska tecken i användarnamnen igen? Chatargumentet lär väl knappast vara aktuellt längre... eller?

Chatargumentet är högst aktuellt då chatten är kopplad till IRC där det inte går att ha ett användarnamn med åäö.

/feldgrau
Citera
2010-06-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Chatargumentet är högst aktuellt då chatten är kopplad till IRC där det inte går att ha ett användarnamn med åäö.

/feldgrau
Okej, så folk med åäö och/eller mellanslag i användarnamnet kan alltså inte använda chatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in