2009-02-12, 12:18
Medlem
Hade dualboot innan, en partion xp och en partion ubuntu, nu igår var jag så smart och tog bort ubuntu partionen eftersom jag inte använder ubuntu och behövde platsen. När jag nu försöker starta datorn så kommer det upp ett meddelande om att grub inte kan hittas/kan inte boota(naturligtvis), försökte reparera med en xp-skiva men då vill datorn att jag ska sätta in en diskett(har ingen diskettläsare på laptopen), annars funkar det inte. Vad ska jag göra, har lite lätt panik då jag behöver datorn imorrn(och även det som finns på hårddisken), går det att installera om xp utan att förlorara någon data?
Citera
2009-02-12, 12:36
Medlem
Bratos avatar
installera ubuntu på den partitionen som e kvar ....annars kan du ta ut hårddisken och koppla den som en sekundär enhet på en annan dator!!
Citera
2009-02-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brato
installera ubuntu på den partitionen som e kvar ....annars kan du ta ut hårddisken och koppla den som en sekundär enhet på en annan dator!!

sorry men det där var väl ingen bra ide iochmed att jag inte vill ha ubuntu längre...
Citera
2009-02-12, 20:40
Medlem
Bratos avatar
men om det är kris och du vill ha din data tillbaka så.......
jag är ganska säker på att du måste ha en windows installation ..det är det enda sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in