2009-02-11, 19:41
Medlem
Hoppas på hjälp eller ledning.

Någon smart person lyckades spilla kokosrom på en laptop härhemma (inte jag). Försökte få det torrt samt rycka lite knappar och torka under men tangentbordet fungerade inte. Trodde att det snart skulle börja fungera igen så bankade igång skärmtangentbordet och den gick i någon dag till.

När den skulle startas på nytt dagen efter kom den inte in i windows. Istället kommer det upp en svart skärm med info. Där står att:

"Det senaste försöket att återställa systemet från dess tidigare plats misslyckades. Vill du försöka återställa igen? (Markera ditt val med piltangenterna.)
Forstätt systemåterställning
Ta bort återställningsdata och fortsätt till startmenyn"

Kan inte ens bläddra bland alternativen. Tangenterna fungerar ju inte. Är det troligt att det skulle funka genom att koppla in ett externt tangentbord i detta läge? Eller krävs det att windows startar för det? Får köpa eller låna ett isåfall, därför jag inte testat direkt. Och är det så enkelt att det kommer funka om jag bara kan välja något av alternativen?
Citera
2009-02-11, 19:45
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Hyfsat resursslöseri där, att hälla kokosrom i och över en dator.

Men, som det låter för mig tror jag inte att datorn går att rädda utan någon sorts operation från yrkeskunnig. Och det kan nog vara dyrt.
Citera
2009-02-11, 19:54
byta tangentbord är dyrt, men ett externt lär funka klockrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in