2026-08-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Ja det har den effekten speciellt om man överdoserar. Viskar när man pratar med någon, ljuskänslig och smyger i sitt eget hem.

Hahaha fyfan vilket gott skratt jag fick. Ja den gör detta med en. Skumt som fan är det. Det där med att smyga i sitt egna hem var en vana jag fick bryta av mitt stimulant bruk rätt nyligen. Började med stimulanter igen och kom på mig smyga i mitt egna hem under dagen. Jag fick fråga mig själv i allt sunt förnuft: "varför gör jag det här? Vad har jag att vara rädd för genom att eventuellt väsnas i mitt egna hem?" Det finns ingen vettig anledning till detta beteendet. Oavsett om jag tvångt vill göra det så vägrar jag.

Minns när jag hade snortat Ritalin en helkväll när jag var 15-16 och jag och min polare delade en cigg på ett helt tomt område och inte ens pratade om nåt skevt för att få frågan: "varför i helvete viskar du?"

En 14 år gammal förbannelse har äntligen lyfts från mina axlar. Detta var iofs på elvanse, kanske skulle återkomma av Ritalin/PV.
Senast redigerad av cheesemachine 2026-08-01 kl. 15:18.
Citera
2026-08-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesemachine
Hahaha fyfan vilket gott skratt jag fick. Ja den gör detta med en. Skumt som fan är det. Det där med att smyga i sitt egna hem var en vana jag fick bryta av mitt stimulant bruk rätt nyligen. Började med stimulanter igen och kom på mig smyga i mitt egna hem under dagen. Jag fick fråga mig själv i allt sunt förnuft: "varför gör jag det här? Vad har jag att vara rädd för genom att eventuellt väsnas i mitt egna hem?" Det finns ingen vettig anledning till detta beteendet. Oavsett om jag tvångt vill göra det så vägrar jag.

Minns när jag hade snortat Ritalin en helkväll när jag var 15-16 och jag och min polare delade en cigg på ett helt tomt område och inte ens pratade om nåt skevt för att få frågan: "varför i helvete viskar du?"

En 14 år gammal förbannelse har äntligen lyfts från mina axlar. Detta var iofs på elvanse, kanske skulle återkomma av Ritalin/PV.

Hel skruvat fattar vad du menar, man försöker ställa tillbaka ett glas man använder på bordet och det tar 20 sekunder, när det väl når sin slut destination och ger ifrån sig minsta ljud får man nästan ett ep anfall och det är då man undrar vad i helvete styr jag med, för att sedan smyga till fönstret vid balkongen och glo. Och har du öppnat balkongdörren så står du förmodligen kvar i 20 minuter efter du rökt och lyssna efter nåt som inte finns, kan ju va så att man missar nåt som händer när man stänger dörren. Helt sjukt alltså
Citera
2026-08-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Hel skruvat fattar vad du menar, man försöker ställa tillbaka ett glas man använder på bordet och det tar 20 sekunder, när det väl når sin slut destination och ger ifrån sig minsta ljud får man nästan ett ep anfall och det är då man undrar vad i helvete styr jag med, för att sedan smyga till fönstret vid balkongen och glo. Och har du öppnat balkongdörren så står du förmodligen kvar i 20 minuter efter du rökt och lyssna efter nåt som inte finns, kan ju va så att man missar nåt som händer när man stänger dörren. Helt sjukt alltså

Ja usch fyfan vad hemskt... Det är de jävla NDRI drogerna för mig. Det är kicken jag sitter och myser i sen håller jag på sådär resten av dygnen. En jävla fängelsecell av synd.

Efter att jag har spenderat en lång tid ensam sådär så är jag ett socialt mongo när jag väl träffar någon om jag ens skulle vara nykter. Som en ganska socialt begåvad människa kan den där pundarrutinen förstöra mig på oförutsägbar tid framöver. Ritalin har gett mycket mycket njutning men oändligt mycket mer lidande.

Det är som att man ber djävulen om fysisk intimitet efter åratal av att inte bli berörd, men blir våldtagen av en top 10 brud. Ligga får man iofs.

Detta och PV analogerna har varit de mest beroendeframkallande drogerna att missbruka enligt min egen erfarenhet, och de mest förödande.
Citera
2026-08-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ja usch fyfan vad hemskt... Det är de jävla NDRI drogerna för mig. Det är kicken jag sitter och myser i sen håller jag på sådär resten av dygnen. En jävla fängelsecell av synd.

Efter att jag har spenderat en lång tid ensam sådär så är jag ett socialt mongo när jag väl träffar någon om jag ens skulle vara nykter. Som en ganska socialt begåvad människa kan den där pundarrutinen förstöra mig på oförutsägbar tid framöver. Ritalin har gett mycket mycket njutning men oändligt mycket mer lidande.

Det är som att man ber djävulen om fysisk intimitet efter åratal av att inte bli berörd, men blir våldtagen av en top 10 brud. Ligga får man iofs.

Detta och PV analogerna har varit de mest beroendeframkallande drogerna att missbruka enligt min egen erfarenhet, och de mest förödande.
Rök lite gräs bara mannen dessa stimulanter skadar mer än de gör nytta även de lagliga.
Kaffe och en toke sativa weed blir jag aktiv som som på tjack.
Citera
2026-08-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Rök lite gräs bara mannen dessa stimulanter skadar mer än de gör nytta även de lagliga.
Kaffe och en toke sativa weed blir jag aktiv som som på tjack.

Jafan vissa blir det. Dessa dagar när jag röker gräs ligger jag bara på arslet och äter mig fet. Har inte orken eller hjärnkapaciteten för att göra nåt vettigt. Brajjet har blivit ohanterligt starkt med för en Nisse som bara röker ibland. Jag pallar inte röka varje dag heller. Rör inte metylfenidat längre heller. Trött på starka bieffekter från droger. Trött på knaset, psykiska ohälsan, tvångsmässigt återdoserande där jag inte kan njuta av dosen framför mig för att tankarna på nästa dos bara ekar i huvudet.

Lagom drogberoende med fungerande liv är min grej.
Citera
2026-08-06, 22:07
Medlem
För alla iv brukare
Ni som äter ritalin men istället får dessa skit Methylphenidate teva.

Har en fråga angående dessa metylphenidate teva, hur gör ni när ni löser dem? Vill minnas att jag behövde ta 120mg av dessa förut när jag körde IV för att ens komma i närheten av Ritalin originalen.

Någon som upplevt samma? Skillnad mot orifarm, stada osv.
Citera
2026-08-06, 22:14
Medlem
Fan vad ditt inlägg slog mig, psykoser skumt folk och besattheten gjorde en utbränd. Brajjet skippade jag för några år sedan då de för starkt fö mig med. Dock varje gång jag tänkt att jag kan småknarka å fungera vanligt så har jag hamnat i samma skit igen, äckligt trött på allt dedär, pust.
Försökte få mediciner på recept å tänkte de skulle funka, inte det heller. Samma skit.
Har köpt CBD isolat 99,5% cbd men linde än 0,03% thc tänkte göra nån olja på de å kanske ha i te å försöka bli en vanlig person. Berätta gärna mer om hur de ser ut för dig nu och/eller tidigare försök att sluta sett ut,
Om du vill alltså, jag lyssnar

Citat:
Jafan vissa blir det. Dessa dagar när jag röker gräs ligger jag bara på arslet och äter mig fet. Har inte orken eller hjärnkapaciteten för att göra nåt vettigt. Brajjet har blivit ohanterligt starkt med för en Nisse som bara röker ibland. Jag pallar inte röka varje dag heller. Rör inte metylfenidat längre heller. Trött på starka bieffekter från droger. Trött på knaset, psykiska ohälsan, tvångsmässigt återdoserande där jag inte kan njuta av dosen framför mig för att tankarna på nästa dos bara ekar i huvudet.

Lagom drogberoende med fungerande liv är min grej.
Citera
2026-08-06, 22:16
Medlem
Såg nu du skrivit innan redan, sorry

Citat:
Ursprungligen postat av IsThatSunTzu
Fan vad ditt inlägg slog mig, psykoser skumt folk och besattheten gjorde en utbränd. Brajjet skippade jag för några år sedan då de för starkt fö mig med. Dock varje gång jag tänkt att jag kan småknarka å fungera vanligt så har jag hamnat i samma skit igen, äckligt trött på allt dedär, pust.
Försökte få mediciner på recept å tänkte de skulle funka, inte det heller. Samma skit.
Har köpt CBD isolat 99,5% cbd men linde än 0,03% thc tänkte göra nån olja på de å kanske ha i te å försöka bli en vanlig person. Berätta gärna mer om hur de ser ut för dig nu och/eller tidigare försök att sluta sett ut,
Citera
2026-08-06, 22:26
Medlem
Hahahahahha känns som du beskriver mig rakt av, och dedär med att smyga i sitt eget hem är något jag fortfarande håller på med ibland. Så typsikt. En annan skev grej som sitter i ännu idag från när man satt och snorta rita när morsan lagt sig är att allting känns så otroligt brådskande, att städa upp å fixa så allt ser bra ut, kändes som om en klocka ticka ner, att gå på toaletten krävdes mental förberedning. Sen när IV kom in i bilden, ja då jävla snackar vi brådska

Citat:

Citera
2026-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
För alla iv brukare
Ni som äter ritalin men istället får dessa skit Methylphenidate teva.

Har en fråga angående dessa metylphenidate teva, hur gör ni när ni löser dem? Vill minnas att jag behövde ta 120mg av dessa förut när jag körde IV för att ens komma i närheten av Ritalin originalen.

Någon som upplevt samma? Skillnad mot orifarm, stada osv.

Dem smakar knappt äkta metylfenidat enligt mig
Citera
2026-08-08, 07:17
Medlem
Citat:

Well... Fd sprut narkoman. Gått på tyngre opiater, starkare stimulanter och bensodiazepiner som mest. Idag tar jag bara mina mediciner som är elvanse och bensodiazepiner. Jag har lyckats äta min medicin som jag ska men tar mig en fylla ibland. Har väl hänt att man tagit sig nån röka hit och dit med.

Ja mina försök att sluta... Det är inte hela världen för mig att sluta med stimulanter. Behöver bara ta valet. Eftersom att jag har haft ett väldigt allvarligt missbruk av stimulanter och länge (Kunde skjuta i mig 180 mg Ritalin I 2 pannor utspritt på en timma.) så är ju det som kommer efter tidig nykterhet värst. Jag menar det kunde gå flera år utan motivation att ens göra saker som jag tyckte var kul. År utan de dopaminreserver jag förbrukat och bränt. Inget blir gjort, mycket depression och med det har det varit mycket mindre resultat i vardagen. Verktygen har jag inte rört på snart 10 år. Det var det viktigaste och svåraste för mig att lägga. Fortfarande är jag sugen på en redig panna ibland.

det dyker upp ett återfall i mellan åt. Vilken brukar vara max 1 gång per år. Ibland 3 år däremellan. Där jag köper stimulanter och kör en 3 dagars bender. Då är det näsan eller foliet som gäller, aldrig kanylerna.
Senast redigerad av cheesemachine 2026-08-08 kl. 07:20.
Citera
2026-08-12, 21:00
Medlem
Shit, tack för att du dela med dig av din historia. Det där med ritalin pannorna är där jag befinner mig just nu. Har ritalin på recept, men de är svårt å stå emot taken på att ta dem iv, har ej gjort de nu på ett tag sen jag kom ut från kåken. Brukade också kunna köra sånna dära goda pannor, däremot pallar psyket inte det. Så största anledningen att jag vill sluta med stimulanter är just de att psyket inte pallar, gick kortare och kortare tid mellan psykoserna. Skumt folk och ptsd gjorde de inte lättare.
Fyfan vad stimulanpersoner kan va knepiga störda jävlar hahah.

Är iof ung , närmare 20 än 30. Började dock med iv när jag var 18. Förstår inte hur folk lyckas ta sig ur ett sådant missbruk och känna att livet är guld å gröna.
Lyckats vara ren i perioder 2-3 månader men längre än så blir svårt, börjar fuska med antabusen, åså är alkoholen igång och shohejs så är man på utbytet.

Hur fungar elvansen för dig? Hjälper det dig när du vet att du ej kan skjuta eller snorta den? Testade den för många år sedan men fungerar inte lika bra på den som ritalin. Men ritalinet börjar bli jobbig att hantera nu och då får jag bara hämta ur 1 veckas dos i taget.

Är det bara envisheten som gjort att du klara dig hålla dig borta från verktygen och stimsen, själv känner jag att jag på något skumt sätt måste ha övervägande nackdelar för att känna att jag ska kunna hålla mig borta, men när man börjar psyket börjar återhämta sig och kroppen känner sig pigg så är de lätt att glömma borg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in