2013-04-20, 14:38
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
Jo riktigt Crack gör man med Bakpulver, man kan använda sig av olika saker t.ex vatten eller Vodka, fast ändå pundigt, skala bara pillren och tugga dom, räcker länge nog. Eller hur fattig är man?

Ingen aning om du din ekonomi ser ut men jag är i alla fall inte fattig. Har inte testat Kitty Crack men har sparat "receptet" för ev framtida bruk. Att jag inte kör med vanlig droger beror heller inte på dåligt kontaktnät utan på UPn som regelbundet ska lämnas
Citera
2013-04-20, 14:42
Medlem
-Cobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Är det inte bikarbonat man ska använda? Nån som vet vad som är rätt?
Lol, är det inte Bikarbonat i Bakpulver?

Jag har sett massa filmer då de gör Crack och då använder dom då "Baking powder" eller hur dom nu säger det.
Citera
2013-04-20, 15:33
Medlem
centralSs avatar
Citat:
Jo riktigt Crack gör man med Bakpulver, man kan använda sig av olika saker t.ex vatten eller Vodka, fast ändå pundigt, skala bara pillren och tugga dom, räcker länge nog. Eller hur fattig är man?

Edit: Inte för att snacka om att du enkelt kan få 5 st 54or för 100 spänn, det kan jag också, om du inte har pengar kan du ge personen lite sprit i utbyte osv.

Vänta nu, varför skala dem och tugga? I 54mg concerta är det ca 20% av metylfenidaten i skalet, om du inte gillar att pilla ner concerta till pulver så skalar du och klipper bort den mörka delen för att sedan tugga resten.
Citera
2013-04-20, 17:04
Medlem
-Cobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralS
Vänta nu, varför skala dem och tugga? I 54mg concerta är det ca 20% av metylfenidaten i skalet, om du inte gillar att pilla ner concerta till pulver så skalar du och klipper bort den mörka delen för att sedan tugga resten.
Menar att klippa bort den mörka sidan och spara den till senare, sen käka skalet och innehållet.
Citera
2013-04-20, 17:06
Medlem
centralSs avatar
Citat:
Menar att klippa bort den mörka sidan och spara den till senare, sen käka skalet och innehållet.

Blev lite rädd där ett tag
Citera
2013-04-20, 17:07
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:

Och när/varför ska man äta det mörka?? Bara att slänga ju. ELLER?
Citera
2013-04-20, 17:15
Medlem
-Cobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Och när/varför ska man äta det mörka?? Bara att slänga ju. ELLER?
Såvitt jag vet så blir vissa (jag) trött av den mörka sidan, så om jag inte kan sova tar jag den, vet inte om det funkar eller om det är placebo.
Citera
2013-04-20, 17:45
Medlem
InfectedM-s avatar
Har en fråga.

Visst det är då man börjar utredningar av olika slag, exempelvis ADD/ADHD utredning DÅ börjar man lämna pissprov? Inte tiden innan.

Jag har nu en skötare på beroendepsyk och jag ska börja lämna piss 1-2 månader före det blir "något tal om psykolog/utredningar av olika slag" va fan, det krävs inte pissprov för en psykolog och pissprov ska väl inte vara tvång förrän man gör en utredning?
Citera
2013-04-20, 17:50
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Såvitt jag vet så blir vissa (jag) trött av den mörka sidan, så om jag inte kan sova tar jag den, vet inte om det funkar eller om det är placebo.

Aha den kanske stämmer. Behöver inte den "hjälpen".

Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Har en fråga.

Visst det är då man börjar utredningar av olika slag, exempelvis ADD/ADHD utredning DÅ börjar man lämna pissprov? Inte tiden innan.

Jag har nu en skötare på beroendepsyk och jag ska börja lämna piss 1-2 månader före det blir "något tal om psykolog/utredningar av olika slag" va fan, det krävs inte pissprov för en psykolog och pissprov ska väl inte vara tvång förrän man gör en utredning?

Innan man börjar utredningen ska man vara ren i 6 månader så vitt jag vet. Och för att din psykolog ska kunna göra/skriva en korrekt bedömning så krävs det att du är ren. Simpel as that.
Citera
2013-04-21, 01:19
Medlem
HamWorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Den gröna/svarta reagerar med magsyran och värmen, växer och pressar ut substansen genom ett litet hår i "höljet" (det genomskinliga som sitter runt innehållet). Det yttersta skalet råder jag att du suger bort. Det innehåller runt 13% av den aktiva substansen.

Dethär bör klistras längst fram i tråden:
Concera funkar såhär:
I det yttersta skalet sitter ca 13% av metylfenidatet, för att adhd barnet ska få en snabb effekt vid intag, på en 54mg är det rosa.

Innanför sitter ett genomskinligt hölje som sitter runt alltid som ett skal, det är mer eller mindre giftigt, och brukar följa med oskadat i avföringen.

Innanför höljet har du den aktiva substansen och en grön/svart del. Den gröna/svarta delen reagerar med magsyran/värmen, smälter och växer.
I andra änden än den märka delen så är det ett litet hål i höljet, när den svarta delen växer så pressas den aktiva substansen ut sakta genom det hålet.
Det är gelatin i den aktiva substansen så den ska "smälta" men inte tryckas ut för fort genom hålet.
Så funkar depå-effkten.
(På 54mgarna så är den en rosa del och en vit. Den rosa kommer pressas ut först och har snabbare upptagning än den vita, för att det ska ge mer effekt först.)

Såhär missbrukar du en concerta:
Först suger du på den, så det yttersta skalet tas upp i munnen på dig.

"Höljet" är somsagt lite giftigt (enligt en av mina läkare), så du skalar bort det. Pga det ska man inte "tugga" concerta.

Nu har du 2 bitar (3 om det är en 54mg). Den svarta kan du slänga. Resten innehåller metylfenidat, gelatin och bindmedel.
Snorta om du vill, men det kommer rinna gelatin ur näsan på dig.
Krossa det och bomba det, eller kör en rövpanna på det. Eller skjut om du vill, men ja tror gelatinet kan bli ett problem.

Har vad det ser ut som, två skal på mina 36mg. Det vita yttersta och sedan ett transparent. Det senare är ett helvete att få bort, antar att det var de onödiga?
Citera
2013-04-21, 04:23
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HamWorth
Har vad det ser ut som, två skal på mina 36mg. Det vita yttersta och sedan ett transparent. Det senare är ett helvete att få bort, antar att det var de onödiga?

2 skal??
Citera
2013-04-21, 11:40
Medlem
centralSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
2 skal??

Först det vita (på 36, rött på 54) sen är det ett genomskinligt skal över resten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in