• 1
  • 2
2009-02-10, 18:45
Medlem
Drudass avatar
Hej.

För ganska länge sedan hörde jag av en bekant att Melissa Nordells mördare själv skulle ha blivit bragd om livet under en permission.
Detta kan lika gärna vara snicksnack (antagligen), men jag undrar ändå om det finns nån här med insyn som kan bekräfta eller dementera?

http://www.melissafonden.org/home.htm

Hoppas att tråden hamnade rätt och att ingen tar illa upp.
Citera
2009-02-10, 18:48
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drudas
Hej.

För ganska länge sedan hörde jag av en bekant att Melissa Nordells mördare själv skulle ha blivit bragd om livet under en permission.
Detta kan lika gärna vara snicksnack (antagligen), men jag undrar ändå om det finns nån här med insyn som kan bekräfta eller dementera?

http://www.melissafonden.org/home.htm

Hoppas att tråden hamnade rätt och att ingen tar illa upp.
Tror du förväxlar det här fallet med han karatetränarn som vart mördad under en permission, eller..
Citera
2009-02-10, 18:55
Medlem
Drudass avatar
Jag vill minnas att det pratades om Melissas baneman, fast det kan ju vara så att min bekant har blandat ihop fallen. Det låter jag vara osagt.
Citera
2009-02-10, 19:07
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drudas
Jag vill minnas att det pratades om Melissas baneman, fast det kan ju vara så att min bekant har blandat ihop fallen. Det låter jag vara osagt.
Skulle då tro han förväxlat fallen, för är ju rätt lika, yngre kvinna äldre gärningsman o.s.v.
För har då inte läst eller hört nånstans om att mördaren i TS skulle blvit mördad..
Citera
2009-02-11, 00:14
Medlem
kramdjurs avatar
Lite off topic men Stieg Larsson sägs ha blivit inspirerad av bl a detta mord, från http://www.aftonbladet.se/debatt/article528751.ab:
Citat:
"Jag tror att två händelser skärpte Stieg Larssons författarskap mer än något annat: mordet på Melissa Nordell som begicks av hennes svenske pojkvän i november och mordet på Fadime Sahindal som begicks av hennes kurdiske far", skriver Kurdo Baksi.
Citera
2009-04-19, 19:52
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Nyfiken. Hette mördaren Nisse?
Citera
2009-04-20, 10:24
Medlem
cheringens avatar

Om jag minns rätt så hette han inte Nisse.

Lärde känna Melissa året innan hon mördades eftersom vi hade ett gemensamt intresse, hundsport. En både snäll och vacker tös, vi andra undrade alltid hur i hela fridens namn hon hade fastnat för sin "sambo".

Hmmm, en massa minnen som spelas upp nu...
Citera
2009-04-20, 11:22
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Lärde känna Melissa året innan hon mördades eftersom vi hade ett gemensamt intresse, hundsport. En både snäll och vacker tös, vi andra undrade alltid hur i hela fridens namn hon hade fastnat för sin "sambo".

Hasse Aro minns också MN och sambon utifrån hundar. De var på en utställning i Uppsala några veckor innan mordet. Aro gör ett långt reportage om MN och vad som hände, i tidningen Efterlyst som kom förra veckan. Att hon valde just den mannen säger mamman kan ha att göra med någon slags revolt.

tillägg:
Sambon dömdes till livstids fängelse och ska vara i livet. Medhjälparen fick 6 år och är fri idag. Melissa skulle ha fyllt 30 i år.
Senast redigerad av Tuesday 2009-04-20 kl. 11:25.
Citera
2009-04-20, 13:20
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det ryktas om att sambon hette Nisse och hade ett förflutet på 80 talet med Zynt fester. Ingen som vet nått!
Citera
2009-04-20, 14:57
Medlem
Han hette väl Torbjörn N*lsson, därav smeknamnet "Nisse"? Jepps, ena stunden mc stuket, andra synt-lirare. Det är vad jag "hört" iaf
Citera
2009-05-05, 01:28
Medlem
Vet en del om vad som hände

Jo, det är så här att mördaren hette Nisse. Torbjörn var ett taget namn. och Nisse var en av de ledande inom synthscenen tidigare, arrangerade en massa fester etc. Det var innan han blev involverad i MCklubben och torped för dem. Han blev också amfetamist och höll på med steorider som jag förstått det som. Jag vet det mesta om vad som hände för jag kände alla som var inblandade. Först fick vi höra att det var en sadosexlek som gått snett, men pö om pö uppdagades sanningen. Vi hade kontakt med tidiningarna och försökte först försvara Nisse då vi kände honom som en skitjuste, snäll kille. "Torpeden" hade vi bara hört lösa rykten om. Melissa kände vi via Burfågelföreningen, Nisse var en av mina äldsta vänner. Vi märkte redan innan att han blev förändrad pga tidigare extremt svartsjuka flickvänner, speciellt en av dem. Också att han hade gått med i MCklubben och tydligen agerade torped var också bara nåt vi hört ryktas. För oss var han den snälla, mysiga bamsebjörnen. Hans mörka sida visste vi ingenting om. Allt det där uppdagades iom rättegången och media. Att han träffade på den väna och milda Melissa måste verkligen fått honom att reagera tvärtom (helt emot hur han var mot tidigare tjejer då han var värsta toffeln och tvingades säga upp kontakten, speciellt med hans tjejkompisar) och bli extremt ägande emot henne. Jag träffade Melissa några gånger och tyckte hon var urtrevlig och mjuk i jämförelse med hans tidigare tjejer. Dock noterade jag en hel del ärr på hennes ärmar så hon kan inte ha mått helt bra och vad jag hörde om hennes mamma så skulle hon ha varit helt rudis. Men det är sånt som tyvärr nog var rätt färgat av vad han själv påstådde samt släktingen. Sen då efter mordet pratade jag med en person som stod Nisse och släktingen nära. Vad jag hört från denne är så hotade Melissa Nisse med att avslöja alla hans skumraskaffärer om han inte lämnade henne ifred. Det var tydligen det, samt svartsjuka som fick honom att göra som han gjorde. Det finns mängder av saker som vi inte vet, bla hur involverad släktingen var (också en tidigare kompis till mig). Han är lite att han "lever i det blå" och pratade om det där rent teoretiskt om hur bäst man gömmer undan en kropp, är den förklaring jag fått, men idag så tror jag mer på att han blev medtvingad att hjälpa till. De stod varandra väldigt nära så jag tror Nisse hade en stark manipulativ makt över honom. Sedan såg Nisse till att släktingen åkte dit hårdare för att han ville ha tidsbestämt straff (vilket han ändå inte fick). Men mig veterligen sitter Nisse fortfarande inne, och då han räknas bland de farligaste brottslingarna som finns i Sverige (han blev förhört gällande Palmemordet m.m samt visste en massa om MCbrottsligheten som troligtvis Melissa hotade avslöja om nu det stämmer.) så är det tveksamt om han kommer ut inom den närmste framtiden. Jag tror personligen att Nisse är en personlighetsklyvd person och nog kan vara psykopat då det var så helt olika personligheter som han visade upp. Mvh C.
Senast redigerad av Chikara72 2009-05-05 kl. 01:47. Anledning: Kom på mer
Citera
2009-05-05, 10:14
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chikara72
Jo, det är så här att mördaren hette Nisse. Torbjörn var ett taget namn. och Nisse var en av de ledande inom synthscenen tidigare, arrangerade en massa fester etc. Det var innan han blev involverad i MCklubben och torped för dem. Han blev också amfetamist och höll på med steorider som jag förstått det som.

Jag vet det mesta om vad som hände för jag kände alla som var inblandade. Först fick vi höra att det var en sadosexlek som gått snett, men pö om pö uppdagades sanningen. Vi hade kontakt med tidiningarna och försökte först försvara Nisse då vi kände honom som en skitjuste, snäll kille. "Torpeden" hade vi bara hört lösa rykten om. Melissa kände vi via Burfågelföreningen, Nisse var en av mina äldsta vänner.

Vi märkte redan innan att han blev förändrad pga tidigare extremt svartsjuka flickvänner, speciellt en av dem. Också att han hade gått med i MCklubben och tydligen agerade torped var också bara nåt vi hört ryktas. För oss var han den snälla, mysiga bamsebjörnen. Hans mörka sida visste vi ingenting om. Allt det där uppdagades iom rättegången och media. Att han träffade på den väna och milda Melissa måste verkligen fått honom att reagera tvärtom (helt emot hur han var mot tidigare tjejer då han var värsta toffeln och tvingades säga upp kontakten, speciellt med hans tjejkompisar) och bli extremt ägande emot henne.

Jag träffade Melissa några gånger och tyckte hon var urtrevlig och mjuk i jämförelse med hans tidigare tjejer. Dock noterade jag en hel del ärr på hennes ärmar så hon kan inte ha mått helt bra och vad jag hörde om hennes mamma så skulle hon ha varit helt rudis. Men det är sånt som tyvärr nog var rätt färgat av vad han själv påstådde samt släktingen. Sen då efter mordet pratade jag med en person som stod Nisse och släktingen nära.

Vad jag hört från denne är så hotade Melissa Nisse med att avslöja alla hans skumraskaffärer om han inte lämnade henne ifred. Det var tydligen det, samt svartsjuka som fick honom att göra som han gjorde. Det finns mängder av saker som vi inte vet, bla hur involverad släktingen var (också en tidigare kompis till mig). Han är lite att han "lever i det blå" och pratade om det där rent teoretiskt om hur bäst man gömmer undan en kropp, är den förklaring jag fått, men idag så tror jag mer på att han blev medtvingad att hjälpa till. De stod varandra väldigt nära så jag tror Nisse hade en stark manipulativ makt över honom.

Sedan såg Nisse till att släktingen åkte dit hårdare för att han ville ha tidsbestämt straff (vilket han ändå inte fick). Men mig veterligen sitter Nisse fortfarande inne, och då han räknas bland de farligaste brottslingarna som finns i Sverige (han blev förhört gällande Palmemordet m.m samt visste en massa om MCbrottsligheten som troligtvis Melissa hotade avslöja om nu det stämmer.) så är det tveksamt om han kommer ut inom den närmste framtiden.

Jag tror personligen att Nisse är en personlighetsklyvd person och nog kan vara psykopat då det var så helt olika personligheter som han visade upp.

Mvh C.

Enklare att läsa nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här