• 1
  • 2
2009-02-10, 18:40
Medlem
kiwi22s avatar
Ja..så fort jag väljer en ny visningsbild på MSN (senaste: 9.något) så ser den bra och fin ut. Men nästa gång jag loggar in (vanligtvis dagen efter..datorn har stängts av och satts på igen..) så är bilden i sämre kvalité. Lite lätt pixlig.

Under snabbknappen där man väljer bild (till vänster om sin visningsbild i ett chattfönster) finns det då plötsligt två versioner av min bild. En med dålig kvalité (den är ikryssad varje gång) och en med bra kvalité. Sjukt irriterande. Orkar inte välja om till den bilden med bra kvalité varje gång jag ska logga in på MSN.

Kan låta som ett i-landsproblem, men likväl djävulskt irriterande.
Citera
2009-02-10, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Ja..så fort jag väljer en ny visningsbild på MSN (senaste: 9.något) så ser den bra och fin ut. Men nästa gång jag loggar in (vanligtvis dagen efter..datorn har stängts av och satts på igen..) så är bilden i sämre kvalité. Lite lätt pixlig.

Under snabbknappen där man väljer bild (till vänster om sin visningsbild i ett chattfönster) finns det då plötsligt två versioner av min bild. En med dålig kvalité (den är ikryssad varje gång) och en med bra kvalité. Sjukt irriterande. Orkar inte välja om till den bilden med bra kvalité varje gång jag ska logga in på MSN.

Kan låta som ett i-landsproblem, men likväl djävulskt irriterande.

i-landsproblem eller inte, jag stör mig också på sådana saker. Och detta må låta som ett dåligt svar men mitt tips är att nergradera till 8.5-versionen igen.

Då jag testade MSN 2009, vilket är den senaste versionen, så krashade det bara och krånglade. Inget bra första intryck i vilket fall.
Citera
2009-02-10, 19:40
Medlem
kiwi22s avatar
Nej..nedgradera orkar jag inte då allt fungerar. Hade exakt samma problem med tidigare versioner. Hade hoppats att den här versionen hade något inbyggt för detta..men icke.
Citera
2009-02-10, 22:02
Medlem
Loggar du in från en annan dator? Jag har samma problem, men det gäller bara inloggning från en annan dator. Från den lokala datorn har jag inga problem med kvalitén.
Citera
2009-02-10, 22:13
Medlem
kiwi22s avatar
Nej..samma dator.
Citera
2009-02-11, 11:36
Medlem
kiwi22s avatar
Bekräftat..samma sak igen. Loggade ut inatt vid halv två. Bilden var av högsta kvalité, loggade precis in. Två versioner finns, en sämre och en bättre. Den sämre bilden är förvald. Och visningsbilden är således pixlig.

Är det bara jag som har det här problemet?
Citera
2009-02-11, 23:58
Medlem
kiwi22s avatar
Ännu värre..nu har jag två bilder av dålig kvalité att välja imellan..och en bild av bra kvalité. Suspekt värre..

Någon?
Citera
2009-02-12, 00:12
Medlem
Gee_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Ännu värre..nu har jag två bilder av dålig kvalité att välja imellan..och en bild av bra kvalité. Suspekt värre..

Någon?

samma problem.. har gjort det till en vana, jag går in och ändrar varenda gång. I väntan på en uppdatering som fixar buggen.
Citera
2009-02-12, 00:14
Medlem
kanulas avatar
Samma fel för mig med. Jag har dock inte orkat bry mig om det. Det tycks vara ett generellt problem som man får acceptera tillsvidare.

Edit: Kan tilläggas att jag kör version 8.5
Citera
2009-02-12, 01:08
Medlem
kiwi22s avatar
Happ..aja. Man kan väl inte förvänta sig mer..känns dock som om det är någon gammal "optimeringsfunktion" som ligger kvar från tiden då alla satt på 56k..
Citera
2009-02-12, 01:29
Medlem
JollyRogerss avatar
Har inte samma problem, kör 8.1. Bidrar förvisso inte alls med något nyttigt till tråden. Bara statistik.
Citera
2009-02-12, 01:47
Medlem
HufflE-s avatar
din visningsbild ersätts tror jag med en ny som är utav sämre kvalité klicka på byt msn bild så hittar du den vanliga där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in