• 1
  • 2
2009-02-10, 23:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag har aldrig druckit Cerne annat n frn fat, men d slog den Guinness. Fast Guinness gr en aldrig besviken heller.
Tycker inte att man kan jmfra riktigt s, det blir ungefr som att jmfra lttmjlk med blandsaft, bda gr att dricka och jag kanske fredrar det ena framfr det andra.
Citera
2009-02-11, 20:51
Medlem
wedges avatar
Nr det gller Guinness s tycker tminstone jag att Guinness extra stout r mycket bttre n den "vanliga".
Citera
2009-02-11, 20:56
Medlem
Arbetarbroders avatar
Krusovice har en egen trd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=827591
Sjukt nog s verkar det som att Guinness inte har ngon officiell trd p Flashback och det r ju nstan skamligt.
Annars r det en vldigt stor skillnad p de len du vljer mellan, kp ngra av varje. Guinness r godare men fr mnga Guinness blir man mtt p typ.
Citera
2009-02-11, 21:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Krusovice har en egen trd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=827591
Sjukt nog s verkar det som att Guinness inte har ngon officiell trd p Flashback och det r ju nstan skamligt.
Annars r det en vldigt stor skillnad p de len du vljer mellan, kp ngra av varje. Guinness r godare men fr mnga Guinness blir man mtt p typ.
MYT Varfr skulle man bli mttare p samma mngd vtska bara fr att den har en annan frg?
Citera
2009-02-11, 23:28
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tycker inte att man kan jmfra riktigt s, det blir ungefr som att jmfra lttmjlk med blandsaft, bda gr att dricka och jag kanske fredrar det ena framfr det andra.

Nej, de r inte lika i annan bemrkelse n att de flesta barer bara har en mrk l p fat.

Om det finns ngot intressant p fat tar jag alltid det, om jag inte misstror hur stllet hanterar fatl.

Krusovice Cerne r en ovanlig mrk l p fat. Guinness r en vanlig mrk l p fat. Det spelar skert in varfr jag har varit mer imponerad av Cerne.
Citera
2009-02-12, 01:29
Medlem
Kreeps avatar
Ligger inte Anchor p samma pris som Guinness ungefr? Isf r ju den en riktig hjdare.
Citera
2009-02-12, 13:57
Medlem
Luppis avatar
r det ngon tydlig kvalittsskillnad om man snackar burk/flaska?
Citera
2009-02-12, 15:17
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luppi
r det ngon tydlig kvalittsskillnad om man snackar burk/flaska?

Inte smakmssigt. Jag knner i alla fall ingen skillnad.
Om man inte dricker med gonen frsts - och det gr man ju l i en fin flaska ser godare ut redan innan det hamnat i glaset jmfrt med en burk.
Citera
2009-02-12, 15:20
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Inte smakmssigt. Jag knner i alla fall ingen skillnad.
Om man inte dricker med gonen frsts - och det gr man ju l i en fin flaska ser godare ut redan innan det hamnat i glaset jmfrt med en burk.

Fast hr ju Guinness ett undantag eftersom burkarna har en manick som gr att det blir "perfect draught"-skum.
Citera
2009-02-12, 16:24
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast hr ju Guinness ett undantag eftersom burkarna har en manick som gr att det blir "perfect draught"-skum.

En makals manick... jo, det r klart. Guinness r ju speciell med sin patron. Men en vanlig ale eller lager, mrk som ljus, smakar precis likadant p flaska som p burk. Eller ocks r det helt t helvete med mina smaklkar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in