• 1
  • 2
2009-02-10, 18:13
Medlem
Luppis avatar
Tnkte inhandla lite billig l till helgen och det str mellan ett gng Guinness Draught eller Krusovice Cerne.
Aldrig testat Krusovices faktiskt, men Guinness har jag alltid gillat.
Ngon som har erfarenhet av bda?
Citera
2009-02-10, 18:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luppi
Tnkte inhandla lite billig l till helgen och det str mellan ett gng Guinness Draught eller Krusovice Cerne.
Spelar inte alls i samma division. Guinness r en verjst stout och Krusovice en underjst mrk lager. r du frtjust i Guinness s kommer du att uppleva Krusovice som tunn. Kp hlften av varje och prova r mitt tips.
Citera
2009-02-10, 18:21
Medlem
dbolls avatar
du skrivit billig l, men va fan guiness r vll inte direkt bilig kostar vll runt 20an p bolaget? mvh
Citera
2009-02-10, 18:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dboll
du skrivit billig l, men va fan guiness r vll inte direkt bilig kostar vll runt 20an p bolaget? mvh
Ja, det r billig l. GOD l r svrt att hitta under 20kr flaskan.
Citera
2009-02-10, 18:58
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luppi

Brja inte med en Guinness, d kommer du uppleva Krusovice som helt smakls
Skmt sido... vill ven rekommendera Primtor Dark och Saranac Black Forest, den sistnmnda en jvlig god jnkare. Och relativt billiga dessutom
Citera
2009-02-10, 19:06
Medlem
hesons avatar
Om man benchar dem mot varandra s r Tjecken st och Irlndaren torr, bda r ungefr lika blaskiga och fylliga. Beroende p hur den serveras ndrar stouten karraktr pga skummet. Guinnes r godare men det glmmer man om man dricker flera i rad.
Citera
2009-02-10, 19:53
Medlem
Luppis avatar
Det stmmer att Guinness inte alls r srskilt billigt jmfrt med Krusovice som ligger p 12.90/burk.
Fler frslag som matchar Guinness d?
Citera
2009-02-10, 21:05
Medlem
loomiss avatar
Den hr r god.
http://www.systembolaget.se/SokDryck...aS%u00f6tma%3a

Bde Beamish och Murphys verkar ha frsvunnit ur sortimentet. De ligger vl annars nrmast en Guinness.
Citera
2009-02-10, 21:15
Medlem
zepofans avatar
Varfr inte testa Nils Oscar Rkporter?
Citera
2009-02-10, 22:07
Medlem
JosefSvejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varfr inte testa Nils Oscar Rkporter?

D skulle jag nog rekommendera att prova Aecht Schlenkerla Rauchbier ocks, nr man nd r inne p rkspret. Har inte druckit Rkportern i r men tidigare har jag tyckt att den r ganska tam i jmfrelse med Schlenkerlan som r underbart rkig. Tjrdoften och den lilla charkhinten i smaken gr inte heller av fr hackor.
Citera
2009-02-10, 22:47
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvejk
D skulle jag nog rekommendera att prova Aecht Schlenkerla Rauchbier ocks, nr man nd r inne p rkspret. Har inte druckit Rkportern i r men tidigare har jag tyckt att den r ganska tam i jmfrelse med Schlenkerlan som r underbart rkig. Tjrdoften och den lilla charkhinten i smaken gr inte heller av fr hackor.
Hehe, det r drfr jag gillar Rkportern, den smakar inte btbotten som rauchbier brukar gra.
Citera
2009-02-10, 23:08
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag har aldrig druckit Cerne annat n frn fat, men d slog den Guinness. Fast Guinness gr en aldrig besviken heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in