• 1
  • 2
2009-02-11, 14:46
Medlem
Schlitzies avatar
Azathoth och hans vansinniga fljtspelare, sklart.

Jag undrar f , vilka skerhetstgrder frmenta rymdvarelser tagit, fr att kunna vistas p jorden, med dess ymniga rikedom av liv: om det r acceptabelt och mjligt att p genetisk vg manipulera med mnniskor, och dessutom skapa hybridvarelser, vilket de sm gr s ofta hvdas gra, hur hanterar de diverse smittorisker? Hur klarar de sig mot jordens specifika bakterieflora och virus? Och till alla spekulerande nrdar: r de sm gr, eller resten av de 57 (!) rymdarterna, kolbaserade livsformer? Det tycks finnas orimligt rik information om varelsernas nst intill mnskliga beteende, avsikter och politik, men extremt lite om deras fysiska konstitution.
Citera
2009-02-11, 15:07
Medlem
hawkeye2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitzie
Azathoth och hans vansinniga fljtspelare, sklart.

Jag undrar f , vilka skerhetstgrder frmenta rymdvarelser tagit, fr att kunna vistas p jorden, med dess ymniga rikedom av liv: om det r acceptabelt och mjligt att p genetisk vg manipulera med mnniskor, och dessutom skapa hybridvarelser, vilket de sm gr s ofta hvdas gra, hur hanterar de diverse smittorisker? Hur klarar de sig mot jordens specifika bakterieflora och virus? Och till alla spekulerande nrdar: r de sm gr, eller resten av de 57 (!) rymdarterna, kolbaserade livsformer? Det tycks finnas orimligt rik information om varelsernas nst intill mnskliga beteende, avsikter och politik, men extremt lite om deras fysiska konstitution.

Enligt Sergeant Clifford Stone s steriliserar (inte att frvxlas med knippsning av kulor, om de nu har ngra) de sig innan de vistas p jorden.

Jag rekommenderar den hr intervjun med honom.

http://www.youtube.com/watch?v=_s16O...eature=related

Enligt kllan fr FN-mtena s r det en silikonbaserad livsform som vill att informationen om en utomjordisk nrvaro ska komma ut.
Citera
2009-02-11, 15:51
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Hur kan de d ha tillrckligt med mat i sina sm tefat som du pstr besker oss hela tiden? Frdas de ver s stora omrden ven i ljusets hastighet s tar de flera r att komma hit, s rymdskeppen skulle behva vara enorma fr att kunna innehlla stora odlingar. - Sm farkoster skulle ju inte rcka till att lagra s mycket mat. Komigen bttre n att aliens r vegetarianer kan du vl nd

Min hypotes r att fr att kunna frdas s lnga avstnd som rymden bestr av s mste man antingen vara ett djur av ngon (utomjordisk haha) art som kan ligga i dvala och drmed inte gra av med ngon energi under sina frder eller att det r cyborgs halvmnniskor/halvrobotar som reser omkring. Som har eliminerat behovet av fda helt och hllet. Eller som tredje alternativ att de helt enkelt inte behver ngon fda och lever p energin som finns i rymden (solenergi och strlning).
Nja, det rcker med en materiereplikator.

http://memory-alpha.org/en/wiki/Replicator
Citera
2009-02-12, 19:43
Moderator
Humbugs avatar
Jag r osker p om den platsar i Filosofi, men vi provar s fr vi se vad de filosofiska modsen sger.
Paranormala knns inte helt klockren fr denna frgestllning.
/mod
Citera
2009-02-12, 19:58
Medlem
"Fder p" blir syftningsfel. Det r vl ingen som ter utomjordingar i rymdskepp.

Men tja, man fr vl brja med att definiera utomjording OCH liv. r utomjordingen baserad p kol, kisel, eller stl? Gr dom av med mycket energi? Kan dom laddas upp med el, eller kanske solkraft/kosmisk strlning? Har dom munnar verhuvudtaget? Vad gr dom med sitt avfall, om dom har ngot...

Det knns som att tesen ger fler frgor n argument fr tesen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in