2009-02-17, 17:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptengrogg
Stackars faaan....måste vara hemskt att bli dömd för sadant som alla gör idag....90% av alla som byggde nya Svinesunds bron var Polacker... Byggherre var Svenska Vägverket...Skanska hade 30% ryssar på ett bygge i Göteborg....En komun i Stockholm byggde en ny skola med en firma från Litaun som facket stängde arbetsplattsen men firman och komunen fick rätt i europa domstolen.....och den enda DOM RÅR PÅ ÄR EN STACKARE FRÅN TIBRO.
Varför är vi med i EU om inte arbets kraft kan arbeta var dom vill...var inte det meningen...en fri och öppen marknad....alla Svenskar som arbetar i Norge...stackars satar om dom har samma ansende som polacker har i Sverig.

Men jag håller med dig han på Sörsågen måste var dum i huvudet om han har en olaglig firma med stulna maskiner 150m från Polis stationen i Skövde....eller kan han vara oskyldigt dömd????
Jag lägger inga värderingar i det. Jag bara förmedlar information.
Citera
2009-02-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag lägger inga värderingar i det. Jag bara förmedlar information.

Jag skiter i han på Sörsågen och alla andra ...men jag kände HB och mot mig var han en väldigt trevlig och bra mäniska...vad han gjort eller inte vet jag inte men jag tycker att ingen skall bli oskyldigt dömd av folk med rykten som bara blir värre och värre för varje sekund.....Hans ekonomiska problem kommer från en sköntaxering från 92 till 95%......Kolla gärna vidare på detta någon som kan...det är vad han sa till mig
Citera
2009-02-17, 18:47
Medlem
En tanke

Att sörsågen har ett dåligt rykte som de har haft de senaste tio åren(vad jag vet) står ju ganska klart. Jag ser dock ett problem att använda den infon och de ryktena i denna tråd.
Detta eftersom att det inte finns några direkta tecken som pekar på att det företaget var inblandad i händelsen. Ska man dra upp alla företag i tibro som sysslar med svarta pengar(enligt ryktet lr enligt domar) och har haft kontakter med den mördade blir det ju en del med tanke på att han var i byggbranchen och att det går en massa rykten om allt och alla i tibro, och det florerar en hel del svarta pengar.
Att fylla en hel tråd med dessa rykten, domar mm. Skulle inte vara svårt. Men det skulle inte föra diksussionen kring rubriken ett steg framåt.

Problemet med att diskutera detta mord är enligt mig att det finns nästan inget att gå på som pekar åt ett håll eller annat.

Mord, Rån, Kidnappning, Utpressning, misshandel,
Är några av de saker som jag ser som möjliga motiv hos förövarna. Sen är det ju ingen som vet om detta överhuvudtaget är utfört av personer med någon form av koppling till offret.

Så innan mer info kommer ut, tycker jag personligen att diskussionen gärna kan vila lite.

Jag måste även säga att jag tycker det är ett ganska tveksamt att lägga ut namnet på offret så tidigt.
Citera
2009-02-17, 20:38
Awaiting Email Confirmation
Men att sörsågen åker på en känga är juh inte så konstigt.

dom har gjort affärer ihop, husen dom har står juh käringen på
sörsågen för, inte det i tåtorp utan det nya, kohandel hit och dit.. sen så jobba ju HB åt sörsågen, vaktmästare eller var det nu var!!
Citera
2009-02-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esoxs

sörsågen för, inte det i tåtorp utan det nya, kohandel hit och dit.. sen så jobba ju HB åt sörsågen, vaktmästare eller var det nu var!!

Det är möjligt att det stämmer det du skriver. Och att Sörsågen får en känga är inget jag bryr mig om.
Det jag menar är att jag har svårt att se hur all info som läggs upp ska leda någonstans. Ja, den mördade hade skatteskulder. Ja, Han gjorde affärer med andra som hade skatteskulder.
Ser inte hur tråden kan behöva mer info om detta. Eftersom tråden handlar om mord tycker jag att det är intressant att veta att skulder finns. Men tråden kanske inte behöver bli en fördjupning i den mördades arbetsgivares ekonomi. Detta skulle kanske bli intressant om det kunde presenteras som ett motiv. Men jag tycker fortfarande att det som skulle vara intressant vore nya fakta.
Citera
2009-02-17, 22:05
Medlem
Fakta

Citat:
Ursprungligen postat av esoxs

Fakta om någon tror på fakta och inte skitprat....
HB har aldrig jobbat på Sörsågen...varken vitt eller svart.
Huset som HB bodde i står på en av hans kompisar i jag tror typ Norrköping.
Det finns inge kärring på Sörsågen som står för hans hus...därimot köpte HB son ett hus av en som jobbar på Sörsågen. inte någon ägare utan en som jobbar där
HB jobbade vad jag vet på sin sons firma som gjorde jobb åt många både firmor och privat. Dock inte sörsågen

Detta är något så tråkigt som fakta.......
Citera
2009-02-17, 22:20
Märkligt vad olika fakta kan va!!

Föresten. vilken son är det som bor i hus?? Så vitt jag vet
så bor ingen av sönerna i hus. Men det är väl fel det med
Citera
2009-02-17, 22:25
Medlem
Tänk....

Han köpte det hus som byggs i Tibros utkant.....svårt va
Citera
2009-02-17, 22:27
Finns ingen son som har ett hus i tibros utkant!

men men, meningarna brukar gå isär..
Citera
2009-02-17, 22:31
Medlem
?????

Vad byggde HB på då?????

Skulle han helt plöstligt kunna äga det?
Citera
2009-02-17, 22:32
men det är juh ändå ingen av pojkarna som äger det..
Citera
2009-02-17, 22:35
Medlem
??

Var snäll och fråga dom en gång till....du verkar känna dom.....fattar du inte orkar jag inte faklara...fråga dom...

Men detta har inget med den tragiska händelsen att göra så jag skiter i det...bara dom som gjorde det åker dit........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in