2009-02-18, 16:33
Medlem
hb och hans utländska arbetare byggde på ett hus i grönhults trackten. hb skulle bo där själv inte någon son. men föregående ägare av huset står fortfarande som ägare på det. en som jobbar på sörsågen.

att hb inte jobbade åt sörsågen är ju skitsnack. det är vad han själv har sagt att han gjorde. han fixade med fastigheter åt dom. och bolaget med hyresfastigheter. sen om han var anstäld där eller om de hyrde in hans (sons) firma vet jag inte.

man skulle ju nästan kunna tro att kaptengrogg jobbar själv på sörsågen
Citera
2009-02-19, 09:33
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptengrogg
Stackars faaan....måste vara hemskt att bli dömd för sadant som alla gör idag....90% av alla som byggde nya Svinesunds bron var Polacker... Byggherre var Svenska Vägverket...Skanska hade 30% ryssar på ett bygge i Göteborg....En komun i Stockholm byggde en ny skola med en firma från Litaun som facket stängde arbetsplattsen men firman och komunen fick rätt i europa domstolen.....och den enda DOM RÅR PÅ ÄR EN STACKARE FRÅN TIBRO.
Varför är vi med i EU om inte arbets kraft kan arbeta var dom vill...var inte det meningen...en fri och öppen marknad....alla Svenskar som arbetar i Norge...stackars satar om dom har samma ansende som polacker har i Sverig.
Men EU handlar väl ändå inte om att man kan svartjobba var man vill i hela europa? Poängen med resonemanget är att det förekom utländsk svart arbetskraft i HB:s regi, det fanns där precis som det gör överallt i byggbranschen.
Om man sen ser hur den arbetskraften agerar när de ryker ihop med någon så kanske man inte blir speciellt förvånad av det som hände.
Det kan likaväl vara anställda eller före detta anställda som har tröttnat, likaväl som att det kan vara torpeder från någon organisation.
Citera
2009-02-19, 09:56
Medlem
BoISarens avatar
Ingår Sörsågen bland dessa affärskontakter som polisen nu går igenom? Då finns det väl all anledning att också diskutera Sörsågen i den här tråden? Eller?
Citat:
I jakten på männen som tejpade igen munnen och slog ihjäl en 62-årig man utanför Töreboda går polisen systematiskt igenom alla mannens affärskontakter för att få fram ett motiv.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=477612&ref=rss
Citera
2009-02-19, 10:16
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ingår Sörsågen bland dessa affärskontakter som polisen nu går igenom? Då finns det väl all anledning att också diskutera Sörsågen i den här tråden? Eller?
Absolut. De hade ett så pass tätt samarbete och använde samma typ av arbetskraft. Är det såna som är gm så är det klart befogat.

Tydligen har en analfabet snickrat ihop hemsidan :

www.sorsagen.se
Senast redigerad av Skrik & Panik 2009-02-19 kl. 10:57.
Citera
2009-02-19, 11:37
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Från AB.

Kan vi lita på det?

EDIT: Sen att AB's uppskattning av avstånd är ganska illa kan vi inte göra nåt åt. Det är MIL emellan Töreboda och Tibro. Inte kilometer.

ja som nu kackalar här inne som västa skvaller kärringar så var tibro en familje tragidi, Törboda var något annat med mera suspekta vinklingar
Citera
2009-02-21, 19:13
Medlem
lugnåss avatar
H B

Kan bara säga att gubben var ok som A G till mig personligen, vet dock att han har haft affärer både högt å lågt, därav många ovänner, kan jag tänka mig. Det jag skulle koncentrera mig på är dom "senaste" i NORGE. Kom dock i håg att han har "hållit" på sen sent 70-tal.

R.I.P
H---- B-----.
Citera
2009-02-21, 22:59
Medlem
Ingen som har nån mer info att komma med eller?

Hört rykten om att någon på nån byggfirma flytt landet. (sörsågen kanske)
Citera
2009-02-25, 18:45
Medlem
Jag hörde att HBs "kollega" ****-**** har livvakter numera!
Citera
2009-02-25, 22:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -svensken-
Jag hörde att HBs "kollega" ****-**** har livvakter numera!
Vem? Lägg gärna ut en bokstav eller två istället för asteriskerna.
Citera
2009-02-25, 22:24
Medlem
B***t-I*ge ?
Citera
2009-02-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPN
B***t-I*ge ?

Japp!
Citera
2009-02-26, 17:40
Medlem
BoISarens avatar
Tittar man på den synnerligen råa misshandeln som HB utsattes för så är det nog flera i hans kretsar som tar det som en varningssignal. Det är polisens uppfattning också, att den råa misshandeln kan ses som en varning till andra aktörer.

HB och B-I hade tät affärskontakt och mycket gemensamt med sina affärer, domar, arbetskraft och annat. Det är många som har reagerat över deras kontakt och att det kan finnas mer samband i fallet än vad som framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in