2009-02-09, 15:43
Medlem
skotittares avatar
Jag söker en en bra sampler som man kan ladda ner gratis.
Den ska vara lätt att använda och förstå och den ska naturligtvis vara rolig och bra.

Med sampler menar jag ett program där jag spelar in ett ljud (antingen egenproducerat, verkligt naturljud eller något man "snor" från t.ex. en skiva) som jag sedan kan processa och ändra med programmet. T.ex. då ändra toner och med det inspelade ljudet bygga små melodier. Det skulle även vara bra om man kunde lägga på diverse effekter och ändra ljudet på det sättet.

Jag har sökt här men inte riktigt funnit något och jag har självklart googlat och fått lite träffar men, pga min tekniska okunskap, inte förstått riktigt allt av det jag läst.
Det enda jag hittat som jag själv tycker låter bra är programmet DiscoDSP som man kan läsa mer om här: http://www.maketunes.com/articles/fr...mpler-highlife

Funkar det programmet på det sättet som jag skulle vilja ha det?
Är det ett bra program?
Finns det någon som kan tipsa om andra program som är gratis och gör det jag är ute efter?
Eller någon som har några andra tips och tricks när det gäller detta?
Citera
2009-02-10, 17:34
Medlem
karlstropps avatar
ladda hem ableton 6 lr 7 på piratebay. ett sequencerprogram som har bl.a e nsampler
Citera
2009-02-12, 21:17
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstropp
ladda hem ableton 6 lr 7 på piratebay. ett sequencerprogram som har bl.a e nsampler

Tycker egentligen inte riktigt om att ladda hem program på piratebay. Mest för att jag är rädd för att få massa virus och skit men även för att det väldigt sällan brukar funka. Har flera gånger försökt ladda hem Crackade versioner av FL Studio men de har aldrig funkat utan bara varit demoversioner.
Citera
2009-02-13, 09:33
Bannlyst
Vill också ha tips på vrålenkel sampler,
räcker med att spela upp ett ljud inga onödiga funktiooer
Citera
2009-03-06, 12:55
Bannlyst
Bump, vilken sampler är den bästa?
gratis alltså?

har massa samplingar här hemma som behöver användas!
Citera
2009-03-09, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pErVo-kRiS
Bump, vilken sampler är den bästa?
gratis alltså?

har massa samplingar här hemma som behöver användas!
Fick tips om denna:
shortcircuit-1_1_2.exe

ska testa när jag kommer hem
Citera
2009-04-22, 15:04
Medlem
karlstropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tycker egentligen inte riktigt om att ladda hem program på piratebay. Mest för att jag är rädd för att få massa virus och skit men även för att det väldigt sällan brukar funka. Har flera gånger försökt ladda hem Crackade versioner av FL Studio men de har aldrig funkat utan bara varit demoversioner.

har haft ableton 6 från PB i ca två år nu. inga problem alls.
Citera
2009-04-22, 15:04
Medlem
karlstropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pErVo-kRiS
Vill också ha tips på vrålenkel sampler,
räcker med att spela upp ett ljud inga onödiga funktiooer

ableton sampler
Citera
2010-11-29, 10:35
Medlem
finns det någon bra Sample vst som man kan ladda ner. (den behöver inte vara gratis)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in