Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Eftersom jag kör väldigt strikt och långsamt, leder det ofta till rejäla träningsvärk. Har jag kombinerat bröst/triceps dag 1, är jag ofta väldigt seg i triceps. Jag får alltid extremt ont i triceps (i form av träningsvärk) och ska dag två kryddas med ryggträning, där triceps månt och mycket används i dragövningar, det är för mig kaka på kaka. Inte nog med att jag har ont i triceps, jag känner av under varje reps. att jag är rejält slutkörd, muskler som värker och orken som tryter snabbare än kvickt. Jag vet faktiskt inte hur du eller dina kompisar fungerar, men själv lyssnar jag alltid på kroppen.
om du använder triceps som aktiverad muskel i dragövningar måste du allvarligt se över ditt "strikta" utförande.
Citat:
Det är PANNKAKA! Helt och hållet pannkaka! Triceps lär vara rejält ansträngd och seg, och nästa dag är det dags för rygg, total galenskap anser jag. Men är man kåt på att träna varje dag, varsegod!
Rygg -> Bröst -> Ben - Vila - igen.
du BÖR vara utvilad i musklerna du aktiverar när du tränar ja men triceps har inget att göra på en ryggdag Imho