2009-02-09, 01:53
Medlem
sampleboxs avatar
Hejsan, gjorde en låt för ex antal månader sen. Tänkte slänga upp den här för att höra vad alla på Flashback tycker.

Låten är gjord i Cubase och jag har använt mig av Hypersonic, Vanguard och Stylus Rmx. Sen har jag givetvis slängt på massvis med effekter på alla ljud jag skruvat fram. Ljud jag har samplat är endast ett par trumljud. Resten är made by hand.

Länk: http://www.speedyshare.com/903663180.html

Detta är inte Electro i form av Eric Prydz senaste electrohouse dänga utan det är mer riktig electro, skulle jag säga iallafall. Det är en väldigt varierad låt så jag skulle rekommendera att man lyssnar igenom hela innan man stänger av och dömmer.

Tack på förhand.
Citera
2009-02-09, 03:23
Medlem
nbzs avatar
Ganska cool! Inget jag skulle kunna lyssna på, jag tycker det är för mycket konstiga ljud.

Det är liksom inget som "sätter" sig. Grymma ljud du fått fram, verkligen! MEN! det är liksom ingen melodi som är catchy!

DU verkar ha talang för det, så gå justice,crookers danger

Enformigare låtar som sätter sig mer, mitt tips
Citera
2009-02-09, 20:00
Medlem
sampleboxs avatar
Ok, tack för kritik. Någon mer?
Citera
2009-02-09, 23:47
Medlem
netkos avatar
lite för långsam i början för min smak och kanske lite för mörk?

"mittenpartiet" har du fått till bra och låten byter typ stil där, jag gillar att det blir mer ljusa toner som sätter melodin.

allt som allt får den klart godkänt av mig.

bör även tillägga att jag inte alls är hemma på dessa genrer men man hör ju fortfarande vad man hör.

bra jobb iaf!

netko
Citera
2009-02-09, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samplebox
Vill ha lite kritik på min låt. [Elektro]

Jag lyssnade igenom låten några gånger med brorsan och hans kompis som båda jobbar som DJ´s här i Stockholm och vi är alla rörande överens när vi säger:

-Du vill inte ha kritik på den låten, tro oss!!!

.
Citera
2009-02-10, 00:26
Medlem
sampleboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Jag lyssnade igenom låten några gånger med brorsan och hans kompis som båda jobbar som DJ´s här i Stockholm och vi är alla rörande överens när vi säger:

-Du vill inte ha kritik på den låten, tro oss!!!

.

Hej tänkte fråga lite vad du menar. Var du bara allmänt skön nu? Varför skulle jag inte vilja ha kritik från er även om ni tycker det suger?

Kan ju tala om att jag jobbar som dj i stockholm också. Vet att det här inte är dansgolv i innerstan-material. Vill ha din åsikt ur lyssnandets perspektiv inte hur bra det skulle funka där.

Sen vet ju alla att Dj's som inte själva producerar vet ett skvatt om producering. De har bara lärt sig beatmixa och veva med armarna, tar en kvart att lära sig. Så jag skulle inte lita så mycket på din coola brorsa om jag var du. Bilda egen uppfattning istället.
Citera
2009-02-15, 21:31
Medlem
yeah´ss avatar
Well.

Detta är inga dissar, bara lite konstruktiv kritik.. men det kändes typ som 5 olika låtar. Att du inte riktigt kunde bestämma dig för ett specifikt sound som ger låten en egen identitet.

Sen känns den otroligt mycket mer ambient/techno över soundet..Electro skulle nog väldigt få kalla det.

Mer distinkt snare, 4/4, aggressiva hihats och distade analogsynthar är the way to go om du vill få electropubliken att svänga på rumpan. Ett brake i mitten och lite sånt om du vill bygga upp låten konventionellt. Vilket jag tycker man ska göra i början, när man lär sig prodda och sånt..Tar ju ett tag att hitta sitt eget sound och på vägen dit kan man ju alltid publikfria lite

Sen vet jag inte om du hade pressat ner bitraten som satan eller om mastringen va illa? Lät väldigt grusigt och oklart. Mastring är dock svårt men men..(om du vill ha kritik föreslår jag dock att du annonserar med en 320kps)

Hursomhelst. Keepitup!

peace / x
Citera
2009-02-16, 16:14
Medlem
Herr_Greens avatar
Låter lite Deadmau5 inspirerat Tänker främst på låten Deadmau5 feat mellefresh - hey Baby. Som vissa andra har sagt låter det som flera låtar i ett eller en snippet-mix av några låtar. Försök att hålla dig till "en låt" istället Kul att höra i varje fall.
Citera
2009-02-17, 00:20
Medlem
dominaxs avatar
Lät som du suttit allt för länge och rattat med ljuden och blivit ljudblind?
Dålig/trist melodi. Beatet var lamt och trumljuden var risiga dom också.
Det enda jag kan ge dig credd för är att du verkar ha energin/viljan. Bra ambition att göra egna ljud!
Lär dig att lyssna. Öva, öva och öva.
Senast redigerad av dominax 2009-02-17 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in