• 1
  • 2
2009-02-09, 01:27
Medlem
cogsworths avatar
Hjälp
Upptäckte precis att min hårdisk bytt namn till cia.
Någon som vet vad det kan bero på?

Kanske bara nojar, men har fildelat ganska friskt det senaste taget, fast det är väll ändå inte CIA:s uppgift att spåra och varför skulle de då byta namn på hårddisken?

Kan jag blivit hackad eller något av någon som vill skrämmas eller vad är det här?

Någon som vet något som kan lugna mig lite, orkar verkligen inte med det här nu.
Citera
2009-02-09, 01:29
Medlem
rotten_88s avatar
Helt klart Cia som har hackat din hårddisk för att kunna se om du har nåt olagligt material på den.
För att visa detta för dig så bytte dom namn på den.
Citera
2009-02-09, 01:33
Medlem
cogsworths avatar
Jo vet det låter korkat, men hur (varför) byter annars en hårddisk namn.
Citera
2009-02-09, 01:34
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogsworth
Jo vet det låter korkat, men hur (varför) byter annars en hårddisk namn.

Jag vet inte, men det är helt klart inte någon myndighet som gjort det.
Citera
2009-02-09, 01:35
Medlem
Hårddisken byter namn, det är väl inget att bråka om. När kontakterna byter kön har du anledning att klaga.
Citera
2009-02-09, 01:58
Medlem
En som vet

skriv ett word dokument som du sen lägger i hårdisken som bytt namn där du förklarar att detta inte är roligt och att den som gjort det minsann får ändra tillbaka då du har viktigare saker för dig... om du då får respons i form av "bajsa på dig gubbjävel" eller liknande så vet du att det är en liten människa annars e de din dator som gör uppror pga all kass porr du tankar
Citera
2009-02-09, 14:19
Medlem
cogsworths avatar
Tack för ett någorlunda seriöst svar, någon som vet något program man kan köra för att hitta och bli av med den lilla människan som kanske sitter och mixtrar i datorn?
Citera
2009-02-09, 14:25
Medlem
Zhacks avatar
Brandvägg, antivirus, anti spyware, formatering, flytt, skyddad identitet, pick one...
Citera
2009-02-09, 14:43
Medlem
Uber0ns avatar
Troligen har du kört en smittad crack till ett spel eller liknande - om du bara har en vettig brandvägg och ett uppdaterat antivirus så ska du inte behöva oroa dig.
Citera
2009-02-09, 15:11
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogsworth
Hjälp
Upptäckte precis att min hårdisk bytt namn till cia.
Någon som vet vad det kan bero på?

Kanske bara nojar, men har fildelat ganska friskt det senaste taget, fast det är väll ändå inte CIA:s uppgift att spåra och varför skulle de då byta namn på hårddisken?

Kan jag blivit hackad eller något av någon som vill skrämmas eller vad är det här?

Någon som vet något som kan lugna mig lite, orkar verkligen inte med det här nu.

Du har laddat hem det nya AI-viruset som döpt sig själv till cia. Din dator lever nu ett eget liv. Stör den inte och låt den vila då och då. Annars kommer den att ta livet av sig om den känner sig utbränd eller utmattad.

Skämt åsido! Du har väl haft en klåfingrig kompis hemma som roat sig med dig genom att byta namn på din hd. Förmodligen har han laddat hem bögporr också. Kolla i mappen Mina bilder/semesterresan så hittar säkert filmer som "Tower of Power" eller "Stora stakar i trånga bakar".
Citera
2009-02-09, 16:58
Medlem
flipper1446s avatar
Du har inga husdjur som brukar springa på tangentbordet?
Citera
2009-02-09, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uber0n
Troligen har du kört en smittad crack till ett spel eller liknande - om du bara har en vettig brandvägg och ett uppdaterat antivirus så ska du inte behöva oroa dig.

Han kör MAC!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in