2009-02-09, 01:10
Bannlyst
Tjo, använder biomedics 55 evolution med baskurva 8.6, och det känns som det är lite för trångt kanske, det känns väl ganska normalt men jag kan inte rotera mina ögon helt ordentligt för att det känns att det "tar emot" i ögat på nåt sätt, om jag nu skulle beställa baskurva 8.8 istället är det väldigt stor skillnad eller tror ni linserna kommer åka ut ur ögonen?

mvh
Citera
2009-02-09, 19:27
Bannlyst
Ingen som vet?

mvh
Citera
2009-02-10, 16:16
Medlem
Skuggos avatar
Risken när du har fel baskurva är ju att linsen sitter för tight är ju att det kan bli syrebrist och blodkärlen söker sig då ut i ögat och dina ögon blir blodsprängda och röda.

Saxat från www.lins-info.se : "Använd aldrig dina linser längre än anvisat då ögat då riskerar att få syrebrist."

Du har inte slavat och haft på dem för länge då?

Kolla på ditt recept vad du har för värde och har du inget så gör en synundersökning och beställ linser sen.
Citera
2010-06-21, 20:40
Medlem
sofungs avatar
Hej, jag lånar tråden lite.
Jag tänkte köpa linser på nätet som jag har haft tidigare (nu har jag en annan sort som jag inte trivs med). När jag ska välja baskurva så skiljer sig baskurvan med typ 0,1 mot vad jag har på mina nuvarande linser. Kan det påverka styrkan? Måste jag göra en ny synundersökning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in