2009-02-08, 19:52
Medlem
Jag har ett litet problem, jag har kopplat ihop datorn med tvn med en HDMI-kabel. Allt funkar så till vida att jag får bild och ljud. Däremot kan jag ej köra "helskärm" när jag kollar på film (använder VLC). Endast i "fönsterläge". Någon som har en lösning?
Citera
2009-02-08, 19:55
Medlem
Fattar inte riktigt men så är det ju söndag! Om du väljer helskärm så blir det ändå fönster runt eller vad?
Citera
2009-02-08, 19:58
Medlem
Jo alltså, jag kan inte dubbelklicka så att det blir helskärm på VLC/mediaspelaren utan det blir endast ett fönster. Man ser play/stop och alla andra knappar. Även den där slidern etc.....Förstår du nu??
Citera
2009-02-08, 20:45
Medlem
Testa att ställa in tv:n så att den blir "primär bildskärm". Detta gör du kontrollpanelen. Du måste ev stänga ner vlc och starta om det efter du har ändrat i bildskärmsinställningarna.
Citera
2009-02-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1tchen
Testa att ställa in tv:n så att den blir "primär bildskärm". Detta gör du kontrollpanelen. Du måste ev stänga ner vlc och starta om det efter du har ändrat i bildskärmsinställningarna.
Verkar inte funka. Jag kan inte välja tvn som primär bildskärm. Går ej att kryssa i. Kan det bero på att jag använder mig av en bärbar dator? Tröttsamt!!
Citera
2009-02-08, 22:54
Medlem
Har du bild på både bärbar och tv samtidigt?
Är det samma bild som visas eller visar tv:n en förlängning av skrivbordet?

Testa att trycka på funktionstangent(Fn) + ngn av f1-f9 tangenterna. Det är f-tangenten med bildskärmsikonen på. Ofta f4 eller f7. Då väljer du mellan vilka skärmar som bilden ska visas på.

Försök få så att bilden endast visas på din tv och inte på datorn. Att det är en bärbar ska inte vara några problem.
Citera
2009-02-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1tchen
Har du bild på både bärbar och tv samtidigt?
Är det samma bild som visas eller visar tv:n en förlängning av skrivbordet?

Testa att trycka på funktionstangent(Fn) + ngn av f1-f9 tangenterna. Det är f-tangenten med bildskärmsikonen på. Ofta f4 eller f7. Då väljer du mellan vilka skärmar som bilden ska visas på.

Försök få så att bilden endast visas på din tv och inte på datorn. Att det är en bärbar ska inte vara några problem.
Får tacka så hjärtligt!!! Det var Fn+f4 som gjorde det!! Tack återigen... du har just nu gjort en broder mycket glad/lättad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in