2009-06-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Funderade på en grej, låt oss säga att en sida som ligger i t.ex England säljer meph. Denna sida är inte olaglig i England, efter som meph är lagligt där (antar jag). Sidan säljer till Sverige, vilket inte heller är olagligt för dom då dom avsäger sig allt ansvar osv, att beställaren tar på sig allt ansvar osv.
Låt oss säga att jag har fått ansvaret att vattna min grannes blommor under sommaren, låt oss nu säga att jag beställer 1 g meph till min grannes adress. Detta är självklart helt hypotetiskt, jag gillar min granne och skulle inte göra så mot henne
Om nu detta paket skulle bli taget av tullen, och min granne skulle få ett brev om att dom har beslagtagit följande narkotikaklassade preparat osv, min granne är givetvis helt oförstående. Hon kommer självklart att säga att det inte är hennes, om tullen kollar upp henne så märker dom att hon är 74 år och sjukpensionär, ingen vidare undersökning. Men visst borde det vara så att spåren slutar där, eller har polisen/tullen befogenhet att begära ut uppgifter om beställare från sidan i England? Är det riskfritt att köpa, men risken ligger i om paketet fastnar i tullen? Givetvis så skickas inte några uppgifter i paketet med meph, det är helt "rent", ingen adress att skicka tillbaka paketet till heller.
Detta blev lite luddigt, men jag hoppas ni förstår.
Ha en bra dag!

fastnar ditt paket i tullen en gång tror jag inte dem kan göra så mycket då dem inte kan bevisa att det är du som beställt det, händer det många gånger att det kommer paket med narkotika till en o samma adress kanske dem gör en husrannsakan eller kallar dig till förhör
2009-06-30, 17:34
Medlem
Xylofons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
fastnar ditt paket i tullen en gång tror jag inte dem kan göra så mycket då dem inte kan bevisa att det är du som beställt det, händer det många gånger att det kommer paket med narkotika till en o samma adress kanske dem gör en husrannsakan eller kallar dig till förhör

Tull/polis hatar ju meph, och gjorde husrannsakan hos massor av folk (alla?) som beställde från EUL och fick paket stoppade i tullen (då meph fortfarande bara var klassat som hälsofarlig vara). Även folk som beställt små mängder (1 g) och aldrig fastnat med ngt tidigare fick hembesök. Så man bör nog räkna med en möjlig husrannsakan oavsett hur små mängder man beställer. Och om man ändå vill ta risken och beställa, så bör man nog inte berätta på flashback vilket land man beställer ifrån, eftersom man då informerar tullen om vilka postflöden de bör hårdbevaka.

Sen är det ju inte troligt att tullen struntar i knarkpaket bara för att de är på väg till en adress där en pensionär bor. Då skulle det ju vara jävligt riskfritt att smuggla alla sorters narkotika.
2009-06-30, 18:19
Medlem
Kallekanons avatar
Nej det var inte så jag menade, att dom sket i det bara för det skulle till en pensionär, grejen var mer att dom inser då att denna pensionär har använts som en målvakt, om jag använder rätt ord. Efter som jag aldrig beställer till min egen adress, så borde jag vara säker, det värsta som kan hända mig är att jag får mitt meph beslagtagit? Efter som det inte står på paketet var det kommer ifrån så kan det heller inte spåras tillbaka till någon internetbutik.
2009-07-04, 12:37
Bannlyst
Vilken sida har bäst methedrone?
2009-07-04, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Vilken sida har bäst methedrone?
ND tror jag
2009-07-04, 19:54
Medlem
pro-seeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Nej det var inte så jag menade, att dom sket i det bara för det skulle till en pensionär, grejen var mer att dom inser då att denna pensionär har använts som en målvakt, om jag använder rätt ord. Efter som jag aldrig beställer till min egen adress, så borde jag vara säker, det värsta som kan hända mig är att jag får mitt meph beslagtagit? Efter som det inte står på paketet var det kommer ifrån så kan det heller inte spåras tillbaka till någon internetbutik.

Jag tror nog att spåren stannar där.
Givetvis så kommer säkert tullen eller polisen ta kontakt med damen ifråga och undra om hon kan tänka sig att någon har beställt i hennes namn. En släkting, granne eller liknande. Kläcker hon då ur sig ditt namn, ja då figurerar du en deras utredning. Men dom kan inte bevisa att du har beställt i hennes namn, så det blir mer bara en fråga från myndigheterna till dig i hopp om att du kanske erkänner.
Så det känns risk fritt.

Sen när det kommer till hur tullen arbetar så är det givetvis svårt för dom att binda ett paket till en person om personen ifråga nekar.
Men ett knep som jag vet dom använders sig av är att dom granskar paketet och fastställer att det innehåller klassade preparat. Sen släpper dom vidare paketet, och låter dig hämta ut det.
När du väl har gjort det så gör dom en husrannsakan, och vips så har dom bevis på att du innehaver narkotika.
Ännu värre är det om det åker till ett postombud, då du alltid måste legetimera dig när du plockar ut paketet.
Då har dom ytterligare bevis emot dig...
2009-07-05, 14:36
Medlem
Kingandaces avatar
Efter att ha läst runt lite i tråden så verkar det som att det endast diskuteras om sidor/mailadresser som säljer RC's. Finns det netshops/mails som säljer the real stuff s.a.s?
2009-07-06, 17:09
Medlem
mzrs avatar
förvänta dig inget hallucinogent av bk,, det är som tjack eller tom bättre än tjack, inget annat ,, har också läst det där om hallisar men varken jag eller polarna har märkt det minsta åt det hållet.
2009-07-06, 20:51
Medlem
StorSnokens avatar
Kan ta och slänga in en fråga som jag redan frågat förr, utan resultat. Finns det någon internetshop som har BZP inne? Verkar vara svårt att hitta
2009-07-06, 21:47
Bannlyst
någon som har tips om någon shop där ritalin eller concerta finnes?
2009-07-06, 21:53
Avslutad
hittade/blev tipsad om denna för nån dag sen, nån som vet nåt ?
www.legalt.hostoi.com
2009-07-06, 21:53
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lipstickpig
någon som har tips om någon shop där ritalin eller concerta finnes?
Gärna inrikes!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in