• 1
  • 2
2009-02-07, 21:05
Medlem
Micke666s avatar
Hoppas detta inlägg hamnat rätt, annars så får mod flytta den.

Mitt problem är att när jag installerade Farcry 2 så började datorn att lagga, jag fick starta om den och allt var som vanligt, jag testade och spela lite för att kolla att det funkade, och det gjorde det.
Men jag tänkte att nåt var kans med datorn så jag körde en scan med Malwarebytes som inte hittade något. När jag stängt ner programmet så ser jag att Norton Security Scan har installerats på min dator, hur fan den kommit in på datorn har jag ingen som helst aning om, då jag använt Avg dom senaste 3 åren.
Jag har aldrig laddat ner Norton dom senaste 5 åren, så hur fan kommer det sig att Norton bara finns installerat på datorn???

Ge mig gärna en förklaring på vad som hänt...
Citera
2009-02-07, 21:07
Medlem
EDDY#s avatar
Haha samma här, sen vill dom att jag ska uppgradera för en slant med
Citera
2009-02-07, 21:08
Medlem
Coldons avatar
Är du säker på att det verkligen är Norton, och inte ett virus som har avsikt att lura dig på pengar? Jag råder dig att försöka avinstallera programmet och köra en extra virussökning för att vara på den säkra sidan.
Citera
2009-02-07, 21:12
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldon
Är du säker på att det verkligen är Norton, och inte ett virus som har avsikt att lura dig på pengar? Jag råder dig att försöka avinstallera programmet och köra en extra virussökning för att vara på den säkra sidan.
Jag har avinstallerat programmet, men inte kört nån virussökning ännu...
Citera
2009-02-07, 21:16
Medlem
EDDY#s avatar
Mycket möjligt, jag har inte en aning vad deras sida är men programmet vill att jag ska köpa från symantecstore.com
Citera
2009-02-07, 21:19
Medlem
Micke666s avatar
Frågan är vart fan programmet kommer ifrån?
Kan den ha legat med i Farcry 2-filen? Jag har virussökt filen innan jag installerade spelet, AVG hittade inget då. Fan vad skumt det här är.
Citera
2009-02-07, 23:32
Medlem
Micke666s avatar
Jag har sökt med AVG, Malwarebytes och med Lavasoft's Ad-Aware. Dom hittar inget skit på min dator, men likt förbannat så dyker det där jävla Norton upp igen, jag har avinstallerat skiten 5 gånger nu men kommer tillbaka direkt.
Vad fan ska jag göra nu? Måste jag formatera om hårddisken eller?

Snälla, hjälp mig nån.
Citera
2009-02-08, 01:07
Medlem
dobbelinas avatar
Prova med det här:
http://service1.symantec.com/Support...05033108162039
Citera
2009-02-08, 01:14
Medlem
Tycker jag känner igen det där.. Du har inte dragit hem Shockware?
I den finns någon Symantec Norton program
http://get.adobe.com/shockwave/
Citera
2009-02-08, 09:29
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Tycker jag känner igen det där.. Du har inte dragit hem Shockware?
I den finns någon Symantec Norton program
http://get.adobe.com/shockwave/
Nu när du säger det så, jag fick nog nån uppdatering med shockwave igår nu när jag tänker efter.
Citera
2009-02-12, 16:52
Medlem
Hej Micke666,

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

"Du kan ta bort alla spår av Norton med hjälp av Nortons
avinstallationsverktyg (Removal Tool). Så här gör du:

1. Ladda ned från http://www.symantec.com/nrt
2. Dubbelklicka på avinstallationsverktyget (Removal Tool).
3. Följ instruktionerna på skärmen. Det kan hända att datorn måste starta om.

Det kan vara så att Norton-programmet fanns installerat på datorn när du köpte den. Vissa datorer säljs med testversioner (som är giltiga i 60 eller 90 dagar) installerade. Det är förmodligen därför du har Norton på datorn."

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

Med vänliga hälsningar, Peter
Norton Forum Assist Team
Citera
2009-03-27, 16:27
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norton-Forum-As
Det kan vara så att Norton-programmet fanns installerat på datorn när du köpte den. Vissa datorer säljs med testversioner (som är giltiga i 60 eller 90 dagar) installerade. Det är förmodligen därför du har Norton på datorn."
Sicket j-la skitsnack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in