• 1
  • 2
2009-02-07, 20:05
Medlem
brajzillas avatar
jag har hrt att liksanerare ska ha en jvligt bra ln typ 500 spnn timmen? det skulle allts ge 4000 om dagen och 80000 i mnaden, jag r inte speciellt krsmagad/lttcklad och har dessutom en ganska apatisk uppfattning om hela vr tillvaro s det r inga problem men hur ser det ut kan man skrapa ihop till en heltid? dr tillrckligt mnga? aktiva inom yrket svara grna.
Citera
2009-02-07, 20:30
Medlem
erlgs avatar
Nej, liksanerare r nog ett allt annat n bra yrke.
Citera
2009-02-07, 21:53
Moderator
Falukropps avatar
Nnting fr mig ju att tro att liksanering inte precis handlar om nyligen dda, hela och hllna mnniskor. Snarare lr det vara vara slarvsylta p pendeltgsspret, och gamla Agda som ingen upptckte innan lukten ndde familjen tre lgenheter bort det r frgan om.

Det r nog ingen slump att de betalar s bra fr folk ska utfra ett s fullstndigt okvalificerat jobb. Men det r klart, r man helt oknslig mot den dr typen av grejer s kan det ju vara enkla pengar.

Jag har aldrig arbetat med lik sjlv, men stter sig inte lukten av ruttet ktt ganska rejlt ocks? Hur kommer man sjlv lukta efter en hrd dag p jobbet fr man ju frga sig?
Citera
2009-02-07, 22:04
Medlem
Arseltutas avatar
ja du... jag tillhr en av dem som anser att alla som jobbar som : obducent, "liksanerare" kirurger osv, br genomg en ganska genomgende psykoanalys. Viger man sitt liv t att skra i/spola av lik r det ngot underligt p g.. dock tacksam som fan att dom finns !!
Citera
2009-02-07, 22:10
Medlem
Nnujvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arseltuta
ja du... jag tillhr en av dem som anser att alla som jobbar som : obducent, "liksanerare" kirurger osv, br genomg en ganska genomgende psykoanalys. Viger man sitt liv t att skra i/spola av lik r det ngot underligt p g.. dock tacksam som fan att dom finns !!
Fast kirurger karvar vl vanligtvis i kroppar som nnu inte r lik, och just fr att de inte heller ska frvandlas till det p ett tag?
Citera
2009-02-07, 22:17
Medlem
sakolines avatar
Vet heller inte hur ofta man direkt fr gna 8h per dag t att sanera.
Kanske r mycket emellant ocks, administrativt, haha?
Citera
2009-02-07, 23:20
Medlem
Cineastens avatar
Jag har ju mycket svrt att tro att de tjnar 500/timme. Var har du ftt den uppgiften ifrn?
Citera
2009-02-07, 23:29
Medlem
jumpcuts avatar
Det finns redan tradar om liksanerare. Summan av kardemumman ar att de inte existerar...

Det ar vanliga stadfirmor som far de jobben, och det ar inget extra betalt. Kommer ihag en snubbe som snackade om att han till och med slutat anvanda munskydd och grejer... Ska se om jag hittar den.
Citera
2009-02-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jag har hrt att liksanerare ska ha en jvligt bra ln typ 500 spnn timmen? det skulle allts ge 4000 om dagen och 80000 i mnaden, jag r inte speciellt krsmagad/lttcklad och har dessutom en ganska apatisk uppfattning om hela vr tillvaro s det r inga problem men hur ser det ut kan man skrapa ihop till en heltid? dr tillrckligt mnga? aktiva inom yrket svara grna.

Bara fr en firma tar 500kr/timme fr en tjnst s betyder inte det att liksanerare tjnar 500kr/timme.
Citera
2009-02-08, 00:45
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det finns redan tradar om liksanerare. Summan av kardemumman ar att de inte existerar...

Det ar vanliga stadfirmor som far de jobben, och det ar inget extra betalt. Kommer ihag en snubbe som snackade om att han till och med slutat anvanda munskydd och grejer... Ska se om jag hittar den.

Minns det dr rtt vl ocks. Dom fick inga munskydd och snt av arbetsgivaren utan det var att ta ett djupt andetag i fnstret och hlla det s lnge som mjligt.

Riktigt lng trd ocks tror jag bestmt, s dr finns en hel del info om n med ett par r p nacken
Citera
2009-02-08, 10:21
Medlem
brajzillas avatar
det r s att jag knner en kille som pstr sig ha jobbat med det och nej det handlar inte om att ta bort sjlva liken det kan vara hr eller ngot ra som ruttnat fast i golvet vtskor osv, han sa att han tjnade runt 500 timmen! och vad e det fr konstigt med det? tatuerare tjnar det! men deras jobb r mer vrt? mer plgsamt? aja jag vill bara tjna pengar och jag har inga knslomssiga problem de flesta sger att man vnjer sig
Citera
2009-02-08, 10:25
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
det r s att jag knner en kille som pstr sig ha jobbat med det och nej det handlar inte om att ta bort sjlva liken det kan vara hr eller ngot ra som ruttnat fast i golvet vtskor osv, han sa att han tjnade runt 500 timmen! och vad e det fr konstigt med det? tatuerare tjnar det! men deras jobb r mer vrt? mer plgsamt? aja jag vill bara tjna pengar och jag har inga knslomssiga problem de flesta sger att man vnjer sig

Min polares farsa har en stdfirma, och ja det r deras jobb att stda. En snubbe hade skjutit sig i skallen med en hagelbssa men tror inte han fick mer betalt fr det. Men han var vl glad att f jobba.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in