2009-02-07, 17:46
Medlem
Hej!

Har allt oftare fått upp BSOD

Detta är det vanligaste meddelandet men händer även att andra liknande dyker upp.

A problem has been detected windows has been shot down to prevent damage to your computer SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Kör med Vista x 64 och har efter lite googlande sen en vecka tillbaka installerat senaste drivrutiner för grafik kort men trots detta kommer händer detta 5-6 gånger om dagen. Det känns även som det händer oftast då jag inte sitter vid datorn utan då den bara är påslagen och ingenting rörs.

Någon som skulle kunna vara så vänlig och ge mig lite tips hur jag kan lösa detta?

Pratade med en kille som driver en datorbutik med främst inriktning på service, han påstår att alla filmbolag hyr folk att lägga in virus i torrents för att stoppa fildelningen, låter som skitsnack enligt mig men enligt honom är det därför detta händer och jag måste genast lämna in datorn för reparation till honom innan det sprider sig mer.
Detta gällde även alla pokersiter där företagen själva lägger in trojaner på din dator för att se vem du är och att du inte fuskar.
Citera
2009-02-07, 18:50
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dungen
Hej!
Pratade med en kille som driver en datorbutik med främst inriktning på service, han påstår att alla filmbolag hyr folk att lägga in virus i torrents för att stoppa fildelningen, låter som skitsnack enligt mig men enligt honom är det därför detta händer och jag måste genast lämna in datorn för reparation till honom innan det sprider sig mer.
Detta gällde även alla pokersiter där företagen själva lägger in trojaner på din dator för att se vem du är och att du inte fuskar.
Är du säker på att det inte var en hederlig bil försäljare ?
Citera
2009-02-07, 18:56
Medlem
anandamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dungen

HAHAHAHAHAHA! Du måste seriöst skämta om det där, va?
Citera
2009-02-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anandamid
HAHAHAHAHAHA! Du måste seriöst skämta om det där, va?

Jag tvivlar på att det fortfarande finns folk som gör detta, dock när inte bredband var vanligt, eller när man inte kunde få så snabb hastighet fanns det säkerligen folk som jobbade med detta.

Tänk dig att ladda ner en film som tog kanske 2 dagar att få ner, sen är det fel film eller ett virus. Förstå frustrationen. Med detta trodde då filmbolagen att folk skulle sluta ladda ner för dem var trötta på att få ner virus/fel film så att dem ist köpte filmen.
Citera
2009-02-07, 22:20
Medlem
Jag fick också bsod förut, jag rensade bara grafikkortet och CPU fläkten på damm.
Och jag kan tala om för dig att det var inte lite damm!
Sne blev den mycket tystare och jag har inte fått bsod sen dess
det var typ 2 månader sen.
Citera
2009-02-07, 22:26
Medlem
Belsebs avatar
Överhettning, dåliga drivrutiner eller vad som helst låter troligare än att någon elak pokersajt har förstört datorn och bara den hederliga reparatören kan laga det.
Citera
2009-02-07, 23:10
Medlem
ja det var precis han påstådde även att själva torrent programmen är farliga samt winamp... han hade rensat min gamla slit och släng dator från dessa :-)

Tack ska prova med att damma av skiten !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in