2009-02-07, 15:26
Medlem
Det är så här överallt. Alla universitets webbsidor, både svenska och utländska består numera av blandade etniciteter. Det ska vara en neger, en kines och en vit på bilderna numera.

Det äcklar mig hur ett multikulturellt samhälle lyfts fram medan det traditionella blir lidande. Titta bara på FB poker annons, negern till höger.
Senast redigerad av KohSamui 2009-02-07 kl. 15:28.
Citera
2009-02-07, 15:28
Medlem
StuGs avatar
Naturligtvis står ungen i vit rock och håller ett provrör, för signalera kunskap, utbildning och att invandringen berikar. En klassisk propagandabild med andra ord.
Citera
2009-02-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui
Titta bara på FB poker annons, negern till höger.
Vilket språk är den på?? Jo engelska. det är en internationell reklam. Med en dansk och en amerikansk pokerspelare.
Citera
2009-02-07, 15:31
Medlem
StuGs avatar
sweden.se - intressant liten sida det där. Malmö verkar väldigt mysigt och spännande:
Citat:
The transformation from an industrial city past its best to a hip post-industrial center of culture started when Malmö University opened in 1998. Ilmar Reepalu, Malmö’s mayor and a driving force behind its renaissance, says: “The most important thing was to get young people into the city. They created the base for a new life in the city with new cafés, theaters and music. We needed these 20,000 students in the city center to change the image and atmosphere of the city.”

Citat:
‘City for the future’

Artist Ulf Hedetoft lives in the shadow of Turning Torso at Västra Hamnen (Western Harbor). “When I was young, Malmö was a soundless city. If you were in the main square on a Saturday you could hear your voice echoing. It’s very different today – now the whole city is alive.”

Ja du. Det blir nog bra det där...
Citera
2009-02-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
SÅ JÄVLA RÄTT!
Om inte detta vore sanningen så styrs världen av judar som edsvurit sig att förgöra germaner. Och folk som flytt hals över huvud för en bättre framtid men väljer att förgöra sig själv och sin omgivnig pga religös bakgrund.

Fb höger suck on my balls.

Såna som du saknar till skillnad mot FB:ianerna både "balls and brains". Skulle en sida om sametinget med stor sannolikhet prydas av ett foto på en nigeriansk savannuneger? Man behöver inte tycka illa om svarta barn för att inse att politisk korrekthet ska motarbetas, i vilka former den än uppenbarar sig i.
Citera
2009-02-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tha Bounce
Notera HBT färgerna i menyn.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Gay_flag.svg/777px-Gay_flag.svg.png

Och bilden om man faktiskt klickar på Children in Sweden länken avbildad ovan.

Nog har de ansträngt sig för att få till det allt.
Citera
2009-02-07, 16:04
Medlem
Carpe Diems avatar
PI -> I&I
/mod.
Citera
2009-02-07, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Sånt här gör mig förbannad, gick in på "www.sweden.se" för att se hur Sverige marknadsförs utåt, klickade mig vidare in på "Facts" och väntade mig lite trevlig historia om oss svenskar och lite roliga fakta och lite saker som kan imponera, såsom Linné, Nobel osv.

Istället möts man stort av "Children in Sweden" och en bild på en jävla negerunge!! Nu har det fan gått för långt, eller det gick för långt för längesen men det här är fan att sjunka riktigt lågt!

Jävla as säger jag bara! Vi svenskar är inte afrikaner, kommer aldrig bli afrikaner, och vi ska verkligen inte ge bilden av att vi består av en massa afrikaner!

http://www.pici.se/360872/?size=fullsize

"Nativesvensk" är givetvis blek, blyg och blond men det gör inte oss andra till mindre svenska.
Citera
Medlem
Fy fan va löjliga ni rassar är. Helvetet bryter ut för de lagt upp ett foto på en svensk student med Eritreanskt ursprung.

Vad hade vart korrekt då? Blond och blåögd? Min kompis Micke är det, han är 100% polack..
Citera
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Ja. Varför i helvete är kartan brun? Ge mig en anledning, förutom att de försöker "passa in den på hemsidan". Som redan är förjävla ful.

De har accepterat att Sverige är bajs, med massa dold rasism och skit. En liten halvdemokratisk isbanansrepublik som tror de är så förbannat bra medan omvärlden utvecklas runt omkring.

Vi lyckas inte ens avskeda polismän med uppenbara attitydproblem och samhällsfarligt beteende.

Eller så tyckte någon att brunt var gulligt som häftigt.

Förövrigt tycker jag inte att detta har med politik att göra, utan denna tråden kan städas undan till rassehörnan, I&I.
Citera
2009-02-07, 16:12
Bannlyst
Vet ni ens hur ett svenskt barn ser ut i dagens samhälle?
Citera
2009-02-07, 16:12
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Fy fan va löjliga ni rassar är. Helvetet bryter ut för de lagt upp ett foto på en svensk student med Eritreanskt ursprung.

Vad hade vart korrekt då? Blond och blåögd? Min kompis Micke är det, han är 100% polack..

En sida som "sweden.se" kan man ju tänka sig skulle visa upp det som är unikt för sverige, dvs typiskt. Ett typiskt svenskt barn är inte neger.
Ja, du kan hitta asiater, sydamerikaner, och afrikaner i Sverige - men det är inte de som är typiska för Sverige. Förstår du?

Om "kenya.com" skulle exemplifiera med bilder på vita barn (eftersom det möjligen forfarande bor enstaka vita där) skulle jag tycka det var lika löjligt.

(rasism är upplysningsvis att anse att vissa raser är mer värda än andra - vilket inte har ett dugg med den här diskussionen att göra)
Senast redigerad av StuG 2009-02-07 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in