2003-09-13, 11:54
Medlem
Deca7000s avatar
Hej undrar lite om det går o byta användare från den man laddar ifrån.. utan att behöva avbryta hela laddningen..
Typ som det går på kazaa...

För nu laddar jag en fil och den har så himla låg hastighet så jag vill att den ska ändra så den laddar samma men från någon annan...

Jag har klickat på filen när jag är inne i download och fått fram "get file list" och på den listan finns det säkert me 30 olika användare...

Så jag undrar om jag kan välja någon annan utan att avbryta filmen för jag har fått halva redan..men det står att det tar typ 100 timmar kvar...trist..

Men tack ska du ha... Och jag har märkt att den ibland söker på andra som du sa det är himla bra

En till fråga på; Setting/General, connection setting:

Jag har markerat i Active men sen på IP ska det vara tom? och på Port (empty=random) har jag fyllt i 5 men förrut hade jag 10 i den rutan.. och jag undrar vad man ska skriva i den för det ska vara bra??

Jag hade ett tag skrivit 0 men då gick det inte o ladda filmer...
Kan jag låta denna ruta vara tom eller vilken siffra ska jag fylla i den??

Tack i alla fall...
Citera
2003-09-13, 15:36
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
Hej undrar lite om det går o byta användare från den man laddar ifrån.. utan att behöva avbryta hela laddningen..
Typ som det går på kazaa...

För nu laddar jag en fil och den har så himla låg hastighet så jag vill att den ska ändra så den laddar samma men från någon annan...

Jag har klickat på filen när jag är inne i download och fått fram "get file list" och på den listan finns det säkert me 30 olika användare...

Så jag undrar om jag kan välja någon annan utan att avbryta filmen för jag har fått halva redan..men det står att det tar typ 100 timmar kvar...trist..

Men tack ska du ha... Och jag har märkt att den ibland söker på andra som du sa det är himla bra

En till fråga på; Setting/General, connection setting:

Jag har markerat i Active men sen på IP ska det vara tom? och på Port (empty=random) har jag fyllt i 5 men förrut hade jag 10 i den rutan.. och jag undrar vad man ska skriva i den för det ska vara bra??

Jag hade ett tag skrivit 0 men då gick det inte o ladda filmer...
Kan jag låta denna ruta vara tom eller vilken siffra ska jag fylla i den??

Tack i alla fall...

Sätt helst nån port över 1024.

För att ta bort nån du laddar från, så kan du antingen avbryta nedladdningen från denne eller i download queue välja "Remove source" på filen ifråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in