2003-09-12, 22:57
Bannlyst
Hej har ej varit i detta land på länge finns a2 inte mer
en av dom roligaste drog som finns
Citera
2003-09-13, 09:38
Medlem
nxstys avatar
Nope.. BZP blev förbjudet tidigare i år
Citera
2003-09-13, 13:46
Bannlyst
Jag har inte varit med så länge var bzp något att ha?

Var inte risken för leverskador stor?
Jag tyckte det lät otäckt att det hade använt som avmaskningsmedel för katter men drogs in för att de förstörde de arma katternas levrar.

Avmaskningsmedel är ändå inget man kör i mer än några dagar.

Två tankar som kommer upp, borde inte katterna blivit höga? Hur stora doser gav man till katter, hur skadlig är en normaldos bzp, ligger runt 100mg va?

Vad som är skadligt för katter behöver inte nödvändigtvis vara så men antaglige... dock är acetylsalicylsyra ett starkt gift för katter, dock inte så för människor...
Citera
2003-09-15, 05:58
Medlem
Bzp gav ett bättre rus än effedrin i alla fall. Dock inte i klass med amfetamin. Men klart helt okej som sagt. Gav också en helvetes avtändning om jag minns rätt, med hallisar och sånt. Sen blev även både jag och mina kompisar extremt nojjiga efter bara en helgs användning. Hörde poliser utanför hela nätterna och satt med pistol vid fönstret och kollade ut mot gatan. Kan jämföras med efter nån/några månader på amfetamin. Sen smaken, den hemska jävla smaken. Förstörde ju också halva nöjjet.

Sen dosen på 100mg som man hör många pratar om. Jadu, började även jag med 100mg och kan säga att jag inte kände ett dyft. I doser uppimot 600-700mg, då började de sköna effekterna uppstå. Men kan säga det att 700mg av den där skiten inte precis är lätt att få ner. Magen gillade det inte.
Citera
2003-09-15, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Bzp gav ett bättre rus än effedrin i alla fall. Dock inte i klass med amfetamin. Men klart helt okej som sagt. Gav också en helvetes avtändning om jag minns rätt, med hallisar och sånt. Sen blev även både jag och mina kompisar extremt nojjiga efter bara en helgs användning. Hörde poliser utanför hela nätterna och satt med pistol vid fönstret och kollade ut mot gatan. Kan jämföras med efter nån/några månader på amfetamin. Sen smaken, den hemska jävla smaken. Förstörde ju också halva nöjjet.

Sen dosen på 100mg som man hör många pratar om. Jadu, började även jag med 100mg och kan säga att jag inte kände ett dyft. I doser uppimot 600-700mg, då började de sköna effekterna uppstå. Men kan säga det att 700mg av den där skiten inte precis är lätt att få ner. Magen gillade det inte.

Bra då missade jag nog inget.

Om nån i fortsättningen tänker använda det så tänk över/kolla upp leverskadligheten för detta.
Citera
2003-09-15, 15:05
Awaiting Email Confirmation
Hehe.. Bzp, det har man ju pundat runder på..

Jag måste ha smällt i mig över 50g genom tiderna..
Jag var nog den första som började sälja det i sverige. Då gick jag på det under långa perioder, det var och är ju trots allt billigare än tjack. Och har man en missbrukar-själ så går det mesta att missbruka. Även om man inte direkt är överförtjust i drogen så är det ändå lätt att ta den om man alltid har den hemma..

Minns en gång när vi, av olika omständigheter, var tvungna att blanda det och dricka det med treo (bakfulla och på avtändning).. Fy fan, det var ett rent helvete.. Jag spyr nästan bara jag tänker på det..

Men sen är det skillnad på kvaliten också.

Jag har aldrig fått mycket nojjor på uppåt, men många beskriver bzp-avtändningen som jobbig, en kompis till mig fick mani på att det var maskar som kröp i huden på honom och satt i flera timmar och pundade, med kniv o nålar försökte han hindra maskarnas framfart - totalt skräckslagen..
Men han silade a-2'n, det har jag aldrig gjort - tycker inte om nålar..
Han tyckte att den omedelbara "kicken" var lika bra, men annorlunda än tjack.. Mer intensiv och samtidigt hallucinogen - smällde han i sig för mycket blev han nojjig av själva kicken.. Och så fort han skjöt i sig en panna så kände han smaken i hela munnen..

Det här med illa-måendet är mycket psykiskt, jag brukar se det som en indikation på att påtändningne kommer bli bra - ju mer illamående ju bättre effekt. Gäller ju att tänka possitivt - snöar man in på illamåendet så blir det värre.
Men sen har det ju hänt att jag spytt också, ett tag hade jag svårt med kapslarna och nojjade mig för att jag skulle få upp den så fort jag svalde den.. Snöbollar var inte att tänka på..

Men visst kan a2 vara kul också, det beror ju på hur man ser det.. Du får ju 10g till priset av ett gram vanligt och är det bra bzp så behöver du inte mycket mer än en 0.5-a för att bli riktigt kickad..

2047
Citera
2003-09-16, 16:40
Medlem
Psychonautens avatar
Desinformation

"Var inte risken för leverskador stor?
Jag tyckte det lät otäckt att det hade använt som avmaskningsmedel för katter men drogs in för att de förstörde de arma katternas levrar."

Att Benzylpiperazin/A2 använts som avmaskningsmedel för katter var en del av den desinformationskampanj som pågick i kvällstidningarna tiden innan förbudet. Frågan är vem/vilka som var källan till uppgiften? Senare var tidningarna tvungna att dementera, det var en annan piperazin som kattstackarna fått. Däremot är det inte säkert att BZP/A2 är snällt mot levern, troligen inte. Dock har jag varit helt maskfri sedan jag började med preparatet.
Citera
2003-09-16, 17:34
1-(4-Methoxyphenyl)piperazine

Någon som testat den piperazinen?
Den borde fungera som bzp och kostar ungefär lika mycket hos vikingchem..

2047
Citera
2003-09-17, 00:27
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Någon som testat den piperazinen?
Den borde fungera som bzp och kostar ungefär lika mycket hos vikingchem..

2047

Det finns ju två piperaziner på vikingchem, 1-(4-Methoxyphenyl)piperazine (MeOPP), och 3-Trifluoromethylphenylpiperazine (TFMPP) men jag antar att du menar MeOPP. När BZP blev förbjudet köpte jag 5g sådant i tron att det skulle vara något liknande. Det var det inte. MeOPP är ganska värdelöst. Drogen är endast lätt psykadelisk, man får ingen speciell kick eller eufori. Sen är det väldigt starkt för magen, jag spydde 2 av dom 3 gånger jag tog det. Inget jag skulle rekomendera!
Citera
2003-09-17, 00:58
Medlem
Pirayans avatar
På den tiden det var lagligt brukade vi blanda med GHB (också lagligt) och jag har nog aldrig måt så bra på något annat, fast det kan ju berott på att vi gick o peppa oss hela tiden med att det var just lagligt.
Pröjsade iaf. 6 000 kr/hegget på den tiden om någon är intresserad.
Citera
2003-09-18, 19:25
Man mår bra på bzp, det är inget tvivel om den saken.. Har man dessutom tillgång till ghb, brass, benzo eller något annat så kan man ju inte må dåligt..

Har jag bara lite röka, och kanske även alkohol och ännu hellre benzo - så blir avtändningen en ren fröjd.. Då går man in i ett annat stadium, trappar ner lite och kan börja njuta av lite tv-tittande - eller så fortsätter man punda lite.. Det är bara härligt.. Sen röker man bara mer, och/eller dricker mer, tills man somnar.. När man vaknar så är allt frid och fröjd (förutsatt att man tvingat i sig lite mat såklart)..

2047
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in