2009-02-06, 17:49
Medlem
Snövits avatar
Jag är ensam som moderator här nu och ska försöka hålla efter så mycket som möjligt. Men för att det ska gå bra så behvöer jag er hjälp. Snälla skicka RP på trams, ot och dramförallt felplacerade eller tramsiga trådar. Hellre en RP för mycket. Jag kommer försöka få in fler moderatorer så snart som möjligt.

Under tiden får ni gärna komma med synpunkter om matlagning metoder och redskap hur det ska kunna bli ett bätte forum och om det är något mer jag kan göra. Vill man skapa länksamlingar m.m. så är jag gärna med och klistrar och klipper i inlägg då jag har fler knappar.

Ris och ros på modereringen är också välkommet. Jag älskar ju matlagning och tycker vi ska ha det bästa matforumet.
Citera
2009-02-07, 03:15
Medlem
Razzaks avatar
Tror du får ta bristen på svar som att alla överlag är nöjda med med forumet och modereringen Personligen skulle jag gärna se att fler använde sök innan de startar en tråd här då det ofta finns ett par som tidigare behandlat ämnet, ofta med frågeställningen besvarad, ofta väldigt bra förklarat.
Detta är dock ett problem som existerar överallt på FB så det känns orealistiskt att man skulle råda bot på det genom t.ex. en länksamling då det är omöjligt att länka till alla trådar om allt
Senast redigerad av Razzak 2009-02-07 kl. 03:17.
Citera
2009-02-07, 17:46
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzak
Personligen skulle jag gärna se att fler använde sök innan de startar en tråd här då det ofta finns ett par som tidigare behandlat ämnet, ofta med frågeställningen besvarad, ofta väldigt bra förklarat.

Sådana är jättebra att skicka RP på så kan jag slå samman trådarna
Citera
2009-02-08, 15:43
Medlem
Squalos avatar
Över lag är det ändå en halvtaskigt modererad forumdel. Det finns ingen vettig anledning till att inte tillsätta fler moderatorer.

Många trådar håller allt för låg nivå. Den här typen av trådar https://www.flashback.org/showthread.php?t=844687 kan få hålla sig till typ ungdomar.se eller Lunarstorm.

Gamla trådar från innan matforumet var separerat som bumpas kan ju få hänga här i typ en vecka innan dom förpassas till restaurangforumet.

När det här forumet var en tredjedel så stort som det är idag för ett par år sen så hade vi 2 mods. Nu är arbetsbördan betydligt större. Finns ingen anledning att inte ha 3 mods på en sån här forumdel.
Citera
2009-02-08, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Över lag är det ändå en halvtaskigt modererad forumdel. Det finns ingen vettig anledning till att inte tillsätta fler moderatorer.
Grin-Olle!

Tycker den här delen av forumet verkar tuffa på rätt ok (fastän det bara finns en moderator).
Citat:
Många trådar håller allt för låg nivå. Den här typen av trådar https://www.flashback.org/showthread.php?t=844687 kan få hålla sig till typ ungdomar.se eller Lunarstorm.
Självklart dyker det upp taskiga trådar här också men då är det ju bara att Rp`a och se vad "regeringen" anser.

-Men överlag så gillar jag denna delen av Fb mer och mer, lagar mycket käk och tycker att man får bra och snabba svar när det är något man undrar över, sen att putte-utte lite trams förekommer det tål jag iaf..
Citera
2009-02-08, 16:09
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Självklart ska det vara fler moderatorer men det tar lite tid och ingen befintlig har velat hoppa in.

Citat:

Jag slängde den nu.

Citat:
Gamla trådar från innan matforumet var separerat som bumpas kan ju få hänga här i typ en vecka innan dom förpassas till restaurangforumet.

Det är inte bra jag ska försöka hitta dem snabbare men skicka gärna RP på dem så går det fortare. Jag åtgärdar nästan alltid RP inom några timmar.

Citat:
När det här forumet var en tredjedel så stort som det är idag för ett par år sen så hade vi 2 mods. Nu är arbetsbördan betydligt större. Finns ingen anledning att inte ha 3 mods på en sån här forumdel.
Ja tre moderatorer är det önskvärda antalet, man klarar sig på två men det är alltid bra med en extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in