• 1
  • 2
2009-02-06, 14:23
Medlem
><((((°>s avatar
1 - när man går upp till addressrutan och tex skriver in co som i cocksuckersunited.com så får man upp förslag från "favoriter" eller vafan dom kallar det, tex adecco.se, dessutom ser det ut som det jag just skrev med lite bold där bokstäverna finns, seriöst alltså vem fan söker efter nåt man har i favoriter, jag skulle hellre se att den ger förslag på olika hemsidor jag besökt dom senaste dagarna som börjar på co. inget annat! fan är alla helt jävla efterblivna nu eller? snacka om 7 steg tillbaka.

2 - sen var det det här med att den ger dubbla rader med info när jag utför ovanstående manöver, dessutom i tunn kråktext, är fan allegrisk mot sån tunn text, i gammelfoxxen så får man exakt plats till länken sen i sidan får man deras slogan eller trådnamn eller vafan det nu kan tänkas vara, så jävla 1999, typ google style, jag får känslan av att min dator förvandlats till "google", tolka det precis som du vill, läs in exakt vad du vill i det. google suger kuk bara så du vet, dessutom lagrar dom allt man söker på.

3 - när jag börjar skriva in tex co i addressrutan så är det typ lotto om vad som ska komma upp, vi säger att jag besökt cocksuckersunited´s alla bildalbum den senaste tiden och skulle vilja komma direkt till cocksuckersunited.com/fagrectalfistingshots, men likfan så får jag upp addeco för det ligger i favvos, dessutom tar skiten upp halva monitorn höjdmässigt, hur kan det va möjligt? jag fick inte dator i förrgår och jag är inte synskadad (och man ska fan va fett synskadad om man känner att man behöver den sizen som nya fukrfoxx ger, alt gravt efterbliven).

jag tycker nya eldräven suger dom största kukarna bla pga dom anledningarna jag angav över, vad tycker du? jag är fullt medveten om att man kan ha massa jävla plugins och customisera och ha skins o ha sig men helst skulle skiten fungera utan att man ska behöva kolla upp skit för att få det som man vill.

wtf det kunde fan fungerat tillfredställande från början utan att behöva inrikta sig till 5-barnsmammor i förorten som lever på jackvegas, dessutom kunde jag inte inom 10 min hitta ett sätt som jag kunde få skiten att fungera som det var innan. och det ger betyget 5 slaka kukar. totalt bottennapp.

Citera
2009-02-06, 14:26
Bannlyst
En annan dålig sak är att processen firefox.exe fortsätter att köras även när man har kryssat ner Firefox i typ 9 av 10 fall.
Citera
2009-02-06, 14:31
Moderator
Semesters avatar
Det känns som Google tar hem racet även på den här arenan.
Citera
2009-02-06, 14:37
Medlem
azerbadjans avatar
Inte testat nya firefox, bytte dock för cirka 3 månader sen från Fx till chromen. Så sjukt härligt.
Citera
2009-02-06, 14:39
Medlem
mr-cleans avatar
Fast jag tycker ändå att google chrome har mkt kvar att lära på något sett, mkt som hänger sig allt för ofta tycker jag
Citera
2009-02-06, 14:39
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Det känns som Google tar hem racet även på den här arenan.
Ja, man kan nämligen börja googla på orden konfigurera firefox adressfält. Tryck gärna på "jag har tur".

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/7637

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4420
Senast redigerad av Paijter 2009-02-06 kl. 14:45.
Citera
2009-02-06, 14:44
Medlem
Det är ju en ny feature dom har lagt till i webbläsaren du kan tagga alla dina bokmärken. Tex: Bilar, Volvo, Ferarri, Förgasare mfl.

Medför sen när du söker efter en av dina 12000 bokmärken så skriver du bara in din tagg Volvo, Reservdelar så kommer du till dom som säljer det du brukar köpa.

Faktiskt riktigt smidigt. Annars som du säger så kan man andvända plugins och det är det som gör FF till en bra webbläsare.

Installera denna för att återgå till gamla url fältet:
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/6227
Citera
2009-02-06, 14:51
Medlem
Späks avatar
Jag gillade verkligen ditt inlägg och ditt sätt att formulera dig TS.

Och jag instämmer. Den där funktionen med favoriter istället för historik har irriterat mig en hel del, men jag har antagit att det är mig det är fel på som inte hittar rätt inställningar (har inte försökt heller), för inte fan kan en webläsare vara så by default?
Citera
2009-02-06, 15:00
Medlem
><((((°>s avatar
tydligen kan dom det tyvärr!
Citera
2009-02-06, 15:01
Bannlyst
Det där med att processen fortsätter i 8/10 är irriterande
Dock anser jag ej att Google Chrome har något att
sätta emot
Det är tilläggen man vill ha, punkt.
Där är fire fox unikt.

Mvh
Citera
2009-02-06, 15:03
Medlem
Tycker att firefox har blivit mycket ostabilare på senaste tiden.
Får testa Chrome inom en snar framtid.
Citera
2009-02-06, 15:08
Bannlyst
Finns det tillägg till chrome?

Det jag skulle behöva är något i stil med Tag Sifter, Fire Gestures och FireFtp
samt Adblock såklart.

Finns det liknande tillägg till Chrome?

Mvh
Citera
  • 1
  • 2