2009-02-06, 13:00
Medlem
Fantomernas avatar
Någon som vet någon fin resturang i Stockholm där man kan äta en hel och god mårten gås måltid med allt vad det innebär? Svartsoppa, gås, äppelkaka och hela baletten.

Tack på förhand
Citera
2009-02-07, 17:36
Medlem
oskar_ericsons avatar
tveksammt om dom serverar gåsamiddag nu. med tanke på att mårten afton är i november om jag inte missminner mig...
Citera
2009-02-07, 18:35
Medlem
Fantomernas avatar
Jo det är sant, men okej. I november då, vilken restaurang rekommenderas?
Citera
2009-02-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Någon som vet någon fin resturang i Stockholm där man kan äta en hel och god mårten gås måltid med allt vad det innebär? Svartsoppa, gås, äppelkaka och hela baletten.

Tack på förhand

jag åt på restaurang Tennstopet för ett gäng år sen. Helt okej men inte mer. God svartsoppa men för stor portion(låter konstigt kanske, men efter för mycket soppa kommer den metalliska smaken som man kan vara utan...), men du behöver ju inte äta upp. Gåsen var rejäl men de fick inte till nån krispig yta på skinnet, det var mer sladdrigt. Äblakagan var helt okej.

Så - du går inte därifrån hungrig, miljön är trevlig men det är ingen skåning som stått i köket. Typ...
Citera
2009-02-08, 23:29
Medlem
meepers avatar
I november brukar Grand Hotel (verandan) ha en speciell Mårten Gås-meny. Har aldrig testat, men kan tänka mig att den är ganska bra.
Citera
2009-02-09, 00:00
Medlem
Fantomernas avatar
Tack för tipsen
Citera
2014-11-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Tack för tipsen

Någon som vet var man kan äta svartsoppa och gås i Stockholm nu i helgen? Är ensamätare. Gärna take away, men lär väl ej finnas. Verkar bara finnas trerättersmenyer för dryga femhundringen på Tennstopet, Verandan osv. Inga billigare restauranger som man kan äta detta på?
Citera
2014-11-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Någon som vet var man kan äta svartsoppa och gås i Stockholm nu i helgen? Är ensamätare. Gärna take away, men lär väl ej finnas. Verkar bara finnas trerättersmenyer för dryga femhundringen på Tennstopet, Verandan osv. Inga billigare restauranger som man kan äta detta på?

Ingen som har tips?
Citera
2014-11-11, 15:22
Medlem
Riche och Grand Hotel //Patrik Davidsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in