• 1
  • 2
2009-02-09, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beckbyxa
det verkar till stor del vara något slags betald lägerverksamhet för övervintrade kommunister. Men don efter person.

Det är sant tyvärr. Systemet som folkhögskolan har kan lätt missbrukas av allsköns vänsterpack och annat slödder vars enda mål är en kravlös tillvaro finansierad på bidrag. Är ju såklart mycket roligare att kunna komma och gå som man vill och bara kliva upp ur sängen när det behagar en själv, hälsa på polarna när man känner för det, stanna hemma och spela tv spel då man känner för det osv osv än att ha ett tråkigt lågbetalt jobb. Vet om dom som gått 3 år på fhsk men i princip inte åstadkommit ett skit. Fördjävligt Det är tyvärr emot reglerna också att sparka ut dom personer som inte sköter sig. Skulle sådant tillåtas,eller ännu bättre ställas som krav på varje skola, så vore folkhögskolan ett klockrent alternativ tycker jag. Behövs en rejäl gallring där.
Citera
2009-02-10, 12:23
Medlem
patiponkens avatar
Folkhögskoleformen passar vissa och inte andra. Så är det bara.

Jag gillar fhsk just för att det är ett lite annorlunda tänk, och att tempot är lite lugnare.

Biskops-Arnös dokumentärfilmslinje är riktigt bra och väl ansedd.
Gamlebys mediainriktning är också väldigt bra.

Sen finns det förstås en jävla massa flumlinjer och inriktningar ute på alla skolor, men om man är intresserad så kan man lära sig mycket.

Folkhögskola är jättebra för dom som i yngre åldrar varit oinspirerade i skolan. 1 eller 2 år på allmän linje kan funka bra som avstamp till högskolan/universitet. Finns även en fhsk-kvot att söka på i såfall.

Mitt tips till dig är att välj en skola som verkar trevlig, kanske en lite mindre, och läs nåt som intresserar dig.
Se till att du får ett eget rum så kan du röka hur mycket du vill.

Lycka till.
Citera
2009-02-11, 20:48
Medlem
svampjävels avatar
tack så mkt för alla svar!!!
ahh vänsterpacket kan jag hantera så länge dom inte börjar propagera för mig^^
Citera
2009-02-11, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampjävel
tack så mkt för alla svar!!!
ahh vänsterpacket kan jag hantera så länge dom inte börjar propagera för mig^^

Ja på skolan jag gick propagerade jag för att dom skulle ställa lite krav och kasta ut dom som bara kom till plugget ibland då dom kände för det. Höll jävlar i mig på att bli knivmord i lokalen.För hög toleransnivå mot skräpmänniskor är det men annars tyckte jag det var bra. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in