• 1
  • 2
2009-02-06, 00:53
Medlem
svampjävels avatar
Jag funderar på att ta mig i kragen och köra ett allmänt år på folkhögskola...
Men det finns ju så många och jag vill höra från er som pluggat på fhsk och allmänt år vilken skola är bäst?
dom ända kraven jag har är att det finns internat och att det inte är alkohol och drogfritt!!
Citera
2009-02-06, 16:24
Medlem
patiponkens avatar
Inte drogfritt?
Hur tänkte du då?
Citera
2009-02-06, 23:01
Medlem
svampjävels avatar
många har som policy att var alkohol och drogfria och jag vill röka mina spliffar
Citera
2009-02-06, 23:03
Medlem
Jag tror att du kommer få det lite svårt att hitta en skola där det är tillåtet att röka cb
Citera
2009-02-07, 01:33
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Jag tror att du kommer få det lite svårt att hitta en skola där det är tillåtet att röka cb
Grejen är väl att TS inte vill ha en skola som är frikyrklig eller liknande. Det är ju inte tillåtet att röka cb i min studentkorridor i Uppsala, men likförbannat så gör halva korridoren det ändå...
Citera
2009-02-07, 02:02
Medlem
Sanctuss avatar
Personalen på folkhögskolor har väl själva dragit några holkar genom åren medans dom högläste "Staten och revolutionen" med Vicor Jara strömmandes ur högtalarna...
Citera
2009-02-08, 00:49
Medlem
maaannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Grejen är väl att TS inte vill ha en skola som är frikyrklig eller liknande. Det är ju inte tillåtet att röka cb i min studentkorridor i Uppsala, men likförbannat så gör halva korridoren det ändå...

Jaha, vart vill du komma?
Ska inte vara tillåtet att röka en jolle, mecka spliff, rulla en fet eller dylikt.

Sen utöver "lagen" så får varje individ välja sina egna val i livet, samtidigt som dom ska ta konsekvenserna utav sina egna handlingar!

Låter väll bra?
Citera
2009-02-08, 01:11
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaannen
Jaha, vart vill du komma?
Ska inte vara tillåtet att röka en jolle, mecka spliff, rulla en fet eller dylikt.

Sen utöver "lagen" så får varje individ välja sina egna val i livet, samtidigt som dom ska ta konsekvenserna utav sina egna handlingar!

Låter väll bra?
Vart vill du komma? Det låter ju skitbra, det enda vi är oense om är att jag anser att människan med rättigheten att göra vad hon vill med sin egen kropp och sitt eget medvetande.
Citera
2009-02-08, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampjävel
många har som policy att var alkohol och drogfria och jag vill röka mina spliffar

Att knarka tillåter nog ingen folkhögskola eftersom det är förbjudet och inte tillåtet i samhället alls. Dock är långt ifrån alla folkhögskolor alkoholfria,på skolan jag gick hade vi till och med fester som anordnades av skolan och där alkohol serverades.Är väl bara och ringa den folkhögskola du funderar på? Annars brukar det ju stå " religiöst och politisk obunden". Då är det nog ingen frikyrklig rörelse som driver den iaf.
Citera
2009-02-09, 04:51
Medlem
svampjävels avatar
men haka inte upp detta nu!!!
jag vill ha era erfarnheter av folkhögskolor runt om i landet!

jag får ursäkta för mitt plimpa uttal jag kunde valt mina ord bättre!!
sorry för det jag vill inputs nu
Citera
2009-02-09, 06:57
Bannlyst
Citat:

Undervisningen på folkhögskolan funkade mycket bra för min del. Men detta kräver att du själv tar ansvar för ditt lärande. Men det är en skön undervisningsform.Nackdelen är att folkhögskolan verkar dra till sig ganska mycket drägg och vänsterflummare, men det går att stå ut med iaf tycker jag.
Citera
2009-02-09, 08:42
Medlem
beckbyxas avatar
Citat:

Enda folkhögskolan jag vet någon som gått är Biskops Arnö. Den polaren som gick där verkade gilla det. Vet inte så mycket detaljer annars. Tror inte det är så mycket mer drogfritt än Sverige i övrigt.

Utbildningsmässigt hajar jag personligen inte folkhögskolegrejen, det verkar till stor del vara något slags betald lägerverksamhet för övervintrade kommunister. Men don efter person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in