Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Jo, jag tänkte också på det där när jag såg nyheten... lär knappast vara något gäng som försöker sig på något nu.
Men att jämföra henne med Siw Persson är ju lite magstarkt än så länge. Siw Persson var ju bindgalen. Hon utnämnde sig till "nazisterna och mc-gängens värste fiende" men hon gjorde ju egentligen inget alls mot dem mer än att hon tog ställning i media (vilket alla andra riksdagspolitiker också skulle göra om de fick det medieutrymmet).
Nu var Siw Persson galen men det tog lååång tid innan det upptäcktes och droppen blev när hon menade att åklagare, polis, nazister och mc-gäng konspirerade tillsammans för att mörda henne och hennes väninna.

Var ju faktiskt Aschberg & Co i Insider eller Diskutabelt som var de första att belysa Siwans galenskap. Hon blev dömd för något/några brott i slutändan och vägrade gå från riksdagen och satt kvar som politisk vilde. Hon utnyttjade också riksdagens utredningstjänst för privata ändamål.
Utan att skryta för mycket var det jag som först skrev om Siwans inblandning i vårdnadstvisten som hennes "väninna" var inblandad i.
De kom upp på redaktionen och hon berättade att alla motarbetade dem och att de fruktade för sina liv. Väninnan passade på att berätta att hon skrivit "Englands rose" åt Elton John och alla Vikingarnas låtar, men att hon aldrig fått erkännande för detta. När jag pratat med Christer Sjögren hängde vi ut dem som de dårar de var.
Jag har hört några oroande saker om Barbro.
1. Hon har ringt till en journalist och krävt att denna ska komma till hennes säkrade kontor. När journalisten kommer blir denne bortmotad eftersom "hotbilden förstärkts". Polisen som säger detta suckar samtidigt och himlar med ögonen.
2. Enligt polisens bedömning var det riskfritt att hämta NEO-priset. Barbro ansåg annorlunda.
3. Barbro Jönsson ska sitta i en panel om hot på grävande journalisters seminarium i Örebro. Hennes krav på säkerheten är betydligt högre än sedemera mördade Anna Politkovskaja. Hon ville också ha garantier att hon inte skulle behöva svara på obekväma frågor.