• 1
  • 2
2009-02-05, 20:18
Medlem
Ska köpa en ny ipod nu efter att min 1,5 år gamla iPod nano 4GB gått sönder.

Har surfat runt lite på Apples hemsida och kollat in "nya" iPod-nano. Har även kollat in iPod classic och iPod touch. Har inte hängt med i utvecklingen så vill fråga er vad som rekommenderas?

Musik är prioritet nr 1, jag lyssnar dagligen på musik medan jag pendlar, tränar etc. Men visst är det trevligt med att kunna glo på film medan man reser. Jag skiter i spel osv. Jag vill ha ett bra ljud (har dock redan bra hörlurar) och stort utrymme. Den ska inte vara för stor, och den ska vara enkel att använda och bläddra igenom filerna med. För film-tittandet vore det skönt med bra bild och bra/stor skärm.

Kan ni förklara skillnaden mellan iPod classic, Touch och den "nya generationens" Nano? inte hängt med alls... Vilken rekomenderas?
Citera
2009-02-05, 20:20
Medlem
för dina behov skulle jag rekommendera Ipod Touch. Stor skärm och mycket större utrymme än det du redan har. Bläddring genom filer är jättesmidigt och den är avsevärt mycket tunnare än Iphone.
Citera
2009-02-05, 20:28
Medlem
rekommenderar Ipod touch speciellt den nya versionen eftersom den har inbyggda högtalare ..
riktigt stora plus på Ipoden är att man kan surfa använder den mer åt att surfa nu än min dator så
Citera
2009-02-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
rekommenderar Ipod touch speciellt den nya versionen eftersom den har inbyggda högtalare ..
riktigt stora plus på Ipoden är att man kan surfa använder den mer åt att surfa nu än min dator så

vadå har man tillgång till internet också? Var kan jag hitta billigaste iPod Touch då?
Citera
2009-02-05, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retrospect
vadå har man tillgång till internet också? Var kan jag hitta billigaste iPod Touch då?
Applestore brukar hålla priserna, beställ därifrån.
Du kan surfa på internet om du har ett trådlöst nätverk i närheten. (WiFi / wlan alltså)
Citera
2009-02-05, 20:43
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buchman
för dina behov skulle jag rekommendera Ipod Touch. Stor skärm och mycket större utrymme än det du redan har. Bläddring genom filer är jättesmidigt och den är avsevärt mycket tunnare än Iphone.

Hur kan du rekommendera en Touch när han ska ha den när han tränar?

Tycker du borde köpa en nano! =)
Citera
2009-02-05, 21:11
Medlem
för träning ska du lätt ha shuffle, så jag tipsar väl om att köpa en Touch OCH en Shuffle (kostar endast cirka 400). Beställer du från applestore kostar den lika mycket eller mindre än i butik, och du får gratis gravyr på dem.
Citera
2009-02-05, 21:45
Bannlyst
Citat:
Jag vill ha ett bra ljud...

Kan dessvärre inte rekommendera någon iPod-modell som uppfyller kriteriet.
Citera
2009-02-05, 21:49
Bannlyst
Prioriterar du stort utrymme ska du klart välja en classic. 120 gig för samma pris som itouchen som ligger på ... 16 gig va?

Fast touchen är förjävla cool, har en själv.
Citera
2009-02-05, 23:03
Medlem
Ok, så man kan även ha internet på den, jävligt nice. Kostar det något extra för att kunna använda internet eller hur går det till? Kan man t.ex. ha msn messenger också?
Citera
2009-02-05, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ok, så man kan även ha internet på den, jävligt nice. Kostar det något extra för att kunna använda internet eller hur går det till? Kan man t.ex. ha msn messenger också?

Du måste ha tillgång till ett trådlöst nätverk (WLAN - Kostar ingenting, inga abonnemang, inga räkningar etc.), så du kan inte sitta och surfa på tunnelbanan t.ex.

Microsoft Messenger finns inte i sig till iPhone/iPod Touch, men det finns bra många andra program som stödjer MSN-klienten, varav många är gratis. Så svaret blir ja, du kan chatta med ditt MSN konto (så länge du är uppkopplad till ett trådlöst nätverk... duh!)
Citera
2009-02-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Du måste ha tillgång till ett trådlöst nätverk (WLAN - Kostar ingenting, inga abonnemang, inga räkningar etc.), så du kan inte sitta och surfa på tunnelbanan t.ex.

Microsoft Messenger finns inte i sig till iPhone/iPod Touch, men det finns bra många andra program som stödjer MSN-klienten, varav många är gratis. Så svaret blir ja, du kan chatta med ditt MSN konto (så länge du är uppkopplad till ett trådlöst nätverk... duh!)

Tack för tipsen! Kan du nämna något av dessa program som stöder MSN-klienten och varifrån jag isåfall kan ladda ner dessa efter jag köpt min iPod Touch imorgon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in