2025-03-17, 16:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
I P3 Eftermiddag säger hon på måndagen:

– Jag har lämnat tillbaka pengarna! Jag är en idiot! Vad ska jag säga!? Förlåt, jag tar ett lån! Blanco, 10 procents ränta! Jag ska aldrig försöka ta några genvägar någonsin igen!

SR:

Citat:
Att Hanna tycker jättemycket om sin hund och att detta är en svår fråga är förstås något vi har medkännande för. Det här initiativet har dock gjorts utanför Sveriges Radio varför vi inte formellt har något att göra med detta.
https://www.expressen.se/noje/hanna-...g-ar-en-idiot/
Citera
2025-03-17, 16:30
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Sen är hon en idiot som inte har försäkring. Jag har försäkring, men ser ändå till att jag har ett hundkonto med en stadig summa pengar som alltid tillgängliga just för att jag ska slippa välja bort en hund. Visst, jag är gynnad och har förmåga att planera min ekonomi men det är Hanna också. Försäkring och pengar till plötsliga utgifter borde Hanna kunnat fixa fram.

Brister ägaren i ansvar får hunden lida.

Nu backar hon då och tar tar ett lån med ränta samtidigt som pengarna från folket ger hon tillbaka.

Plus att hon kallar sig idiot.

Så mycket mer går det väl inte göra med facit i hand.
Citera
2025-03-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Hon har det tydligen bättre ställt än vad vi vanligt folk har i alla fall. Har råd med både hus och lägenhet. Sedan har hon ju ett arbete och kan göra som alla vi andra i samma läge, man tar ett lån.
Inte fan ber man andra att stå för notan. Hon verkar inte riktigt frisk i huvudet. Men hon tycker uppenbarligen att det är fullt normalt i hennes värld.

Absolut, håller med.
Citera
2025-03-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Därför att dom vill.

Ja de vill väl för att de tror att hunden kommer bli lidande annars, vilket den inte kommer bli.
Citera
2025-03-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Fattar inte varför hon inte tog ett lån på 50 k istället för att tigga av sina följare. Hon borde ju förstå att de skulle komma kritik eller har hon 0 konsekvens tänk?

Hon behöver inte ens ta något lån, det framgår tydligt av hennes bolags siffror. Det som lockade här var gratis pengar. Ren girighet. För övrigt fortsätter hon ju att ljuga när hon påstår att hon ska ta ett blancolån för att täcka kostnaden. Ingen kommer att konfrontera henne med det.
Senast redigerad av Charvet 2025-03-17 kl. 16:39.
Citera
2025-03-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Brister ägaren i ansvar får hunden lida.

Nu backar hon då och tar tar ett lån med ränta samtidigt som pengarna från folket ger hon tillbaka.

Plus att hon kallar sig idiot.

Så mycket mer går det väl inte göra med facit i hand.

Jo. Få sparken alternativt säga upp sig från SR. Hon har utnyttjat sin offentliga plattform som hon får genom våra skattepengar för att samla in pengar privat. Det är absolut inte förenligt med hur det bör gå till.
Citera
2025-03-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Hon behöver inte ens ta något lån, det framgår tydligt av hennes bolags siffror. Det som lockade här var gratis pengar. Ren girighet. För övrigt fortsätter hon ju att ljuga när hon påstår att hon ska ta ett blancolån för att täcka kostnaden. Ingen kommer att konfrontera henne med det.

Nej hon lånar väl på sin höjd upp en liten smula på sin bostadsrätt.
Citera
2025-03-17, 16:49
Medlem
Tog förgivet att hon inte hade pengar. Inget konstigt med att man inte har råd med 50k bara sådär. Men har man massa pengar i aktier är det ju bara att sälja dom!! Väldigt konstigt gjort av henne..
Citera
2025-03-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hanna Hellquist AB omsätter senaste året över 2 miljoner kronor. Lönekostnader i firman långt över miljonen och en kassa på närmare miljonen.

Utöver tillgångarna i firman och den höga lönen äger hon en bostadsrätt på Frejgatan som stigit i värde med uppskattningsvis 4 miljoner kronor sedan 2013 och nu är värd runt 9 miljoner kronor.

Hon äger även ett sommarhus värt cirka 2 miljoner kronor.

Denna MÅNGMILJONÄR har fräckheten att be sina följare att bekosta en enorm vårdräkning åt sin sjuka hund. En vård som har små möjligheter att lyckas och som bara kommer medföra ytterligare plåga under den stackars hundens sista dagar.

Hon borde skämmas!
Det är vidrigt! Varför skaffar man ens en hund utan att lägga undan för veterinärkostnad eller skaffar en försäkring? Hur kan man ens våga äga både hus och bostadsrätt utan att ha minsta buffert?

Det luktar lyxfällan!!
Citera
2025-03-17, 16:50
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
För att det är provocerande med mångmiljonärer som låtsas ha det knapert för att mer eller mindre lura folk på pengar.

Följare som snyftar med gällande ines och skickar pengar för operationen även fast de kanske själva i vissa fall har det knapert på riktigt.
Lura? Alla människor föddes med en hjärna och är kapabla att ta sina egna, vuxna beslut. Att folk som dig kommer och domderar vad som är rätt och fel, med nått ”skyddad verkstad-tänk”, spyr jag på. Svenskar är utvecklingsstörda.
Citera
2025-03-17, 16:51
Medlem
Jag gillar Hanna Hellquist men det var så klart bisarrt att starta en insamling för sin hund, när det är hon som har missat försäkringen och när hon redan är så pass bemedlad. Hon bor i en lägenhet värd mer än 7 miljoner kronor, hon har ett fritidshus, hon har 1.4 miljoner kronor i eget kapital i sitt företag.

Liksom kom igen, någonstans måste man i allt detta kunna få ut 50 000 kr för att betala för hundens vård. Och om hennes kapital i företaget är låsta, ja, då får man ta ett lån som alla andra. Att som så pass bemedlad ta sig till sociala medier för att inte ta ett lån själv är ju så klart osmakligt. Hon är värd miljoner, vare sig hon vill medge det eller inte.
Citera
2025-03-17, 16:53
Medlem
Är Sveriges Radio helt bakom flötet?

Man säger väl inte att det är privat för att i nästa stund ge henne plats i Sveriges Radio för att be om ursäkt?

Vem annan som hade gjort ett ”privat” fel på sitt Instagram hade fått den plattformen. Det här bekräftar ju bara hur olämpligt det var.

https://www.expressen.se/noje/hanna-...g-ar-en-idiot/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in