Det är som så att jag har fått en enorm lust att spela The Elder Scrolls: Oblivion igen. Efter att ha mountat ISOfilen med daemon (även prövat med poweriso) så kommer optionsmeny'n upp. Där man kan välja mellan "PLAY", "OPTIONS", "UNINSTALL" etc. Nu är det som så att programmet redan verkar tro att spelet finns på hårddisken även ifall jag inte har installerat det då man kan välja "PLAY" men inte "INSTALL". Och när man väljer "PLAY" så kommer en ruta upp där det står att jag behöver ominstallera spelet. Men när jag väljer "UNINSTALL" så kommer det upp en ruta där det står ">setupDLL\setupDLL.cpp. Windows XP servicepack 2. PVENDOR: Bethesda" och en massor massor utav annat skräp. Sedan ploppar denna upp "Setup has experienced an error".
Jag antar att någon DLL-fil utav spelet finns kvar på datorn efter en tidigare period utav spelande. Men denna kan jag inte hitta någonstans, jag har letat överallt. Med andra ord, installen tror att spelet redan finns på datorn då man kan välja "PLAY" och "UNINSTALL" men när jag klickar på Play samt uninstall så får jag errormsgs, det måste finnas någon slags fil kvar av spelet sedan en tidigare period av spelande men jag hittar den inte. Vad bör jag göra?
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall jag har varit otydlig eller lagt tråden där den inte bör vara.
Och när man väljer "PLAY" så kommer en ruta upp där det står att jag behöver ominstallera spelet. Men när jag väljer "UNINSTALL" så kommer det upp en ruta där det står ">setupDLL\setupDLL.cpp. Windows XP servicepack 2. PVENDOR: Bethesda" och en massor massor utav annat skräp. Sedan ploppar denna upp "Setup has experienced an error".
Jag antar att någon DLL-fil utav spelet finns kvar på datorn efter en tidigare period utav spelande. Men denna kan jag inte hitta någonstans, jag har letat överallt. Med andra ord, installen tror att spelet redan finns på datorn då man kan välja "PLAY" och "UNINSTALL" men när jag klickar på Play samt uninstall så får jag errormsgs, det måste finnas någon slags fil kvar av spelet sedan en tidigare period av spelande men jag hittar den inte. Vad bör jag göra?
Har du kollat igenom datorn med hjälp av windows sökfunktion och letat efter alla dll-filer du får meddelande om? Finns spelet kvar i kontrollpanelens "Lägg till/ta bort program"?
Har du kollat igenom datorn med hjälp av windows sökfunktion och letat efter alla dll-filer du får meddelande om? Finns spelet kvar i kontrollpanelens "Lägg till/ta bort program"?
Spelet finns inte kvar i kontrollpanelens "Lägg till/ta bort program", jag har sökt igenom datorn med hjälp utav sökfunktionen. Men utan resultat
Japp, det har jag prövat. En systemåterställning skulle nog fungera perfekt, men det vill jag inte. Då förlorar jag filer som gör att det inte är värt det. Samt att det säkerligen var ett år sedan jag spelade spelet senast.
Hade precis samma problem med WoW nar jag skulle installera en till klient.
Jag tog bort allt vad World of Warcraft hette i registret, InstallDir nycklar och allt. Sen fungerade det finfint.
Kanske inte ar det basta alternativet, men det fungerade.
Hade precis samma problem med WoW nar jag skulle installera en till klient.
Jag tog bort allt vad World of Warcraft hette i registret, InstallDir nycklar och allt. Sen fungerade det finfint.
Kanske inte ar det basta alternativet, men det fungerade.
Har prövat det med. Eller iallafall tagit bort allt jag har hittat som har med spelet att göra. :[
Gratis och mycket effektivt. Prova det då du kan ha missat ett par nycklar kopplade till spelet. Det skadar inte att köra register sökningen 2-3ggr i rad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!