2003-09-11, 23:49
Medlem
Harry_s avatar
hej
när jag går hit
http://download.server3.come2store....en%20shower.avi
för att ladda ner .avi öppnas det bara en extra ruta på vänster sida för att titta på filmen direkt men det vill jag inte o det går inte
får bara upp den här sidan

http://www.microsoft.com/windows/win...1d&id=C00D1199

är det nånting man ska bockabort för att man ska kunna ladda ner den??
Citera
2003-09-12, 10:04
Medlem
enverhoxha99s avatar
Högerklicka på filen och välj "spara som...." och spar ner den på hårddisken istället då.....
Citera
2003-09-12, 10:28
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Högerklicka på filen och välj "spara som...." och spar ner den på hårddisken istället då.....

så enkelt är det inte
prova själv

Citera
2003-09-12, 11:44
Bannlyst
ja fick vanlig download på den nått i webläsarn som har hänt kanske
Citera
2003-09-12, 12:36
Medlem
Asterixs avatar
Det låter som du har valt att spela upp mediafiler i IE. Vet inte hur man gör för att få bort skiten men den borde finnas under Verktyg/Internetalternativ.
Citera
2003-09-12, 13:25
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Det låter som du har valt att spela upp mediafiler i IE. Vet inte hur man gör för att få bort skiten men den borde finnas under Verktyg/Internetalternativ.

joo

jag tror jag har fixat det nu
så vi får se om den fungerar
Citera
2003-09-12, 13:57
Medlem
Killroys avatar
Om det inte har löst sig så öppna utforskaren, gå in på verktyg och mappalternativ. Välj filtyper och program som du vill associera (öppna) filtypen med.
Citera
2003-09-13, 00:43
Medlem
Brutal Beatings avatar
Må vara att det inte är den efterfrågade lösningen, men använd Mozilla firebird, förutom att den är ljusår snabbare än IE så kan du själv välja hur/vad/och på vilket sätt browsern skall ladda hem den efterfrågade filen.
Dags att skrota IE, inte minst pga. de 10000+ säkerhetsluckorna i läsaren.
Citera
2003-09-13, 00:49
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutal Beating
Må vara att det inte är den efterfrågade lösningen, men använd Mozilla firebird, förutom att den är ljusår snabbare än IE så kan du själv välja hur/vad/och på vilket sätt browsern skall ladda hem den efterfrågade filen.
Dags att skrota IE, inte minst pga. de 10000+ säkerhetsluckorna i läsaren.

finns den på svenska?
Citera
2003-09-13, 01:46
Medlem
unix_cores avatar
Länken verkar inte leda direkt till nån riktig avi fil utan en websida där filen finns för nerladdning. För mig så verkade IE fatta det och filen laddades hem när jag klickade på "Download" knappen.

Kolla i Verktyg>Internet-alternativ... finns nog nått vettigt under avancerat och Multimedia. Är för trött just nu för att testa själv dock.

Jag har iaf visa videoklipp i webdidor påslaget.
Citera
2003-09-13, 02:51
Medlem
Brutal Beatings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
finns den på svenska?

Mozilla Firebird finns på flertalet språk. Svensk hittar du här Jag har själv inte provat någon annan version än engelsk. Men fungerar den lika bra som eng så meddela gärna.

Vill du ha mer än en browser, dvs: (mail, nyhetsgrupper, chatt m.m. ..osv. så bör du kolla på Mozilla
Det är av samma open source organisation, firebird är en slimmad spjutspets version av Mozilla browsern för dem som inte vill ha/behöver en webbläsare som sörplar resurser.

..Känner att jag slår ett slag för open source här men det är den tamefanken värd! Bästa browsern jag provat.
Citera
2003-09-13, 10:06
Medlem
Killroys avatar
Om inte annat kan du prova opera.

http://www.opera.com/

Hur som helst är bägge webläsarna bättre än IE enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in